• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det tänker jag med. Men då klockan inte har någon garanti kvar undrar jag om det inte finns duktig urmakare i närheten som ger minst lika bra service som via AD.
Big Ben Ur på avenyn fungerar fint! Mick är duktig av det jag fått erfara samt att prisbilden är annorlunda än från Bergströms. Har servat ett gäng rollar hos honom. Är det en vanlig service så får han tag i delar till vettiga priser (packningar osv). Det enda negativa är väl att han är gaisare😝
Men som @Fixxxer säger så är Bergströms inte bra. Har också flertalet dåliga erfarenheter därifrån.

Det tänker jag med. Men då klockan inte har någon garanti kvar undrar jag om det inte finns duktig urmakare i närheten som ger minst lika bra service som via AD.
Pearlman. Örjan är väldigt duktig, inget snack om det. Han säger att han har samlat på sig en stor mängd Rolex-delar. Bytte ställaxel där på en 2017 Explorer för drygt ett år sedan.

Till skillnad från @Fixxxer och @kanjiboy har jag enbart positiva upplevelser av Bergströms, senast en förra veckan. Sen har jag väl iofs inte ställt deras yrkesskicklighet på några större prov. Allmänt, tittar man man 5 år bakåt så tycker jag dom har ryckt upp sig påtagligt. Anledningen till att jag inte gick till Bergströms med Explorern var att jag befarade att dom skulle propsa på helservice med tanke på klockans ålder. Örjan kunde också bekräfta att klockan inte hade något övrigt servicebehov.

Senast ändrad:
Är det någon i tråden med runt 18 cm handled som kan visa lite bilder på sin expy2 42mm, antingen 216570 eller 226570?

Börjar landa i att det är (bland annat) en sådan som saknas i lådan nämligen :cool:

16800 från 1986
1773056767071.jpeg

Ändlänkarna sätter den i en helt egen liga. Spitze!

Kul att du tycker det. Har insett precis detsamma. Kombinationen utan ändlänkarna hade inte funkat lika bra alls.

Ibland spökar det såklart att den bör bäras på länk och att den inte är såld så från fabrik men tycker den är förbannat bra såhär.

Sen blir den extra bra med pin buckle i 18K från fabrik

IMG_2560.jpeg

Hej, min väns pappa som tyvärr har gått bort, efterlämnade sig bl a denna Rolex 6426 (tror jag är rätt referens?). Min vän frågade mig om jag kan hjälpa till med en värdering mellan tummen och fingret. Den fungerar som den ska, finns box och någon sammetspåse (?) till klockan. Har tyvärr just nu bara denna bilden, men hjälp uppskattas.
IMG_5662.png

Loggade in på FB för första gången på länge och då dök detta upp:

IMG_0512.jpeg

Tur att det är OWG så jag slipper min patetiska Rolex ytterligare några veckor 😃

Tillbaka
Topp