• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_7315.jpeg

Vad sägef folk, vilken föredrar ni 11 eller 12 referens?

Jag hade tagit den senaste. Urtavlan är mer lik den från zenith eran och stålkanten runt den keramiska ringen för tankarna till de handuppdragna versionerna med svart ring. Föredrar boetten från de äldre referenserna. Sedan tycker jag att länkarna på samtliga moderna Rolex Daytona är för polerade. Hade hellre haft dem som på Zenith eran. Mer toolwatch lik. Mindre ömtålig för repor och mer användbar därmed. Jag tycker inte en klocka ska vara för oöm att bära i vardagen. Med det sagt har jag satt upp mig på en ny Daytona, men skulle de inte höra av sig kommer jag köpa en begagnad från Zenith eran. Nackdelen med dessa är att ringen är så känslig för repor. På så vis är den senaste den bästa av två världar - förutsatt att man kan få tag i en till listpris. De är inte värda vad man begär på andrahands marknaden. Man måste vara en dåre om man köper en för över 300- 350’ kr.

Tillbaka
Topp