• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

1000128043.webp

Någon som har erfarenhet av lasersvetsning av Rolex på Nymans Ur alternativt Bergströms Ur? Görs detta enbart i samband med service eller erbjuds detta även som en enskild tjänst?

Hej,

Jag testade:
Rolex Sky-Dweller 336934 (Stål med mintgrön urtavla och Oyster-länk i stål)
Rolex Sky-Dweller 336235 (Roseguld med svart urtavla och svart Oysterflex-armband)

Och vart förtjust i Mintgröna tavlan men Oysterflex armbandet var riktigt najs, en bra känsla på armen.
Nu har jag ställt mig på väntelistan för 336934 (stål/vitguld, mintgrön tavla).
Men min tanke är att liksom skapa en "hybridklocka" genom att sätta den på ett äkta Oysterflex och använda originalspännet i stål.
Jag tänker att det finns väldigt kloka/(klocka):facepalm: personer här och vill gärna ha råd om hur jag kan uppnå resultatet som jag strävar efter?

Gemini_Generated_Image_ouwnlzouwnlzouwn.webp

Hej,

Jag testade:
Rolex Sky-Dweller 336934 (Stål med mintgrön urtavla och Oyster-länk i stål)
Rolex Sky-Dweller 336235 (Roseguld med svart urtavla och svart Oysterflex-armband)

Och vart förtjust i Mintgröna tavlan men Oysterflex armbandet var riktigt najs, en bra känsla på armen.
Nu har jag ställt mig på väntelistan för 336934 (stål/vitguld, mintgrön tavla).
Men min tanke är att liksom skapa en "hybridklocka" genom att sätta den på ett äkta Oysterflex och använda originalspännet i stål.
Jag tänker att det finns väldigt kloka/(klocka):facepalm: personer här och vill gärna ha råd om hur jag kan uppnå resultatet som jag strävar efter?

Gemini_Generated_Image_ouwnlzouwnlzouwn.webp
Du kommer inte få köpa orginal oysterflex med ändlänkar om du inte har rätt ref.
Dessutom passar de inte (ändlänkarna) riktigt rätt om jag inte minns fel på en klocka som kom med armband orginal.

Men det finns nog riktigt bra eftermarknadsprodukter typ Wristbuddies för en fjärdedel eller mindre av vad Rolex orginal kostar om du kan tänka dig det alternativet.

Tillbaka
Topp