• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Romain Jerom Super Mario klocka

Hiss eller Diss?

  • Hiss

    Röster: 12 27.3%
  • Diss

    Röster: 11 25.0%
  • FÖR JÄVLA DYR, Men cool

    Röster: 13 29.5%
  • För dyr men endå fruktansvärd på alla sätt och vis

    Röster: 4 9.1%
  • För billig, borde varit tillverkad av guld utvunnet ur gamla Mario kassetter och kostat minst 1M

    Röster: 6 13.6%

  • Totala väljare
    44

Picke79

Cartier
2-Faktor
Hallå
Jag har hela mitt liv varit en nörd av rang. Jag nördar ner mig i det mesta (tex klockor), men mitt första nörderi var nog Tv-spel.
Mario, Sonic, Alex kidd osv. var viktiga under min barndom.
http://www.ablogtowatch.com/romain-jerome-super-mario-bros-watch/
Romain-Jerome-Super-Mario-Bros-watch.jpg


När jag såg denna så var min första reaktion Fy-Fan, men jag kan inte riktigt släppa den. Så oerhört nördig och underbar kreation. Så här skriver de om sina klockor. "Each collection pays homage to an event that will live on in the world's memory. In addition to their DNA lines, Romaine Jerome also offers Capsule collections -- lines that commemorate the contemporary world, drawing their inspiration from classic video games like Space Invaders, cars like the Delorean, and the artistic designs found in the culture surrounding el Dia de los Muertos." och jag antar att denna och de andra TV/Data-spels klockorna anspelar på guldåldern för digitala spel. Vilket som sagt tilltalar mig, även om det förmodligen aldrig kommer bli någon sådan på min arm pga priset.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Tycker RJ är lite roliga. Utöver att ha speciella motiv på urtavlan, arbetar de ofta med speciella material, som tex. delar från Titanic eller äkta meteorit- eller månfragment.. Brukar dock vara rejäla pjäser..

Edit: nedan en modell med äkta lava på urtavlan.. Jävligt coolt!

RJ.jpg
 

Rey

Rolex
Tycker RJ är lite roliga. Utöver att ha speciella motiv på urtavlan, arbetar de ofta med speciella material, som tex. delar från Titanic eller äkta meteorit- eller månfragment.. Brukar dock vara rejäla pjäser..

Edit: nedan en modell med äkta lava på urtavlan.. Jävligt coolt!

RJ.jpg
Lite roligt men just den klockan väckte mitt klockintresse för 5 år sen då jag provade den i butik på Island där jag också har halva min släkt! Tyckte då att priset var astronomiskt, några år senare not so much haha! Hittar jag den på någon bra deal i framtiden ska jag nog klippa den då den både anknyter till min härkomst och sjukt kul att köpa något som väckte ens intresse från början! Lägg därtill att farsan jobbar med jordbävningar och vulkaner så har man ju en jackpot direkt!
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Hallå
Jag har hela mitt liv varit en nörd av rang. Jag nördar ner mig i det mesta (tex klockor), men mitt första nörderi var nog Tv-spel.
Mario, Sonic, Alex kidd osv. var viktiga under min barndom.
http://www.ablogtowatch.com/romain-jerome-super-mario-bros-watch/
Romain-Jerome-Super-Mario-Bros-watch.jpg


När jag såg denna så var min första reaktion Fy-Fan, men jag kan inte riktigt släppa den. Så oerhört nördig och underbar kreation. Så här skriver de om sina klockor. "Each collection pays homage to an event that will live on in the world's memory. In addition to their DNA lines, Romaine Jerome also offers Capsule collections -- lines that commemorate the contemporary world, drawing their inspiration from classic video games like Space Invaders, cars like the Delorean, and the artistic designs found in the culture surrounding el Dia de los Muertos." och jag antar att denna och de andra TV/Data-spels klockorna anspelar på guldåldern för digitala spel. Vilket som sagt tilltalar mig, även om det förmodligen aldrig kommer bli någon sådan på min arm pga priset.

Erkänn att du tycker min Tetrisklocka är lite coolare ;)

image.jpg
 

Starship

Cartier
Finns ju billigare alternativ om man gillar Mario. Tyvärr känns det som att det estetiska inte tilltalar mig lika mycket som den coola klockan i trådstarten.
ladda ned (1).jpg
 

Rey

Rolex
Verkligen, synd på priset! Tycker det var riktigt häftiga!

Tror att man hittar instegsmodeller från Romain Jerome från 40k och uppåt dock! Finns lite roliga modeller så som Moon Dust som ska ha material från månen och från Apollo som landade på månen och även Titanic DNA om man nu gillar sånt! Tycker de är ganska tuffa klockor men förmodar att värdetappet är rätt hårt på nyköp så borde inte vara omöjligt att hitta bra klipp om man nu är intresserad!
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Tror att man hittar instegsmodeller från Romain Jerome från 40k och uppåt dock! Finns lite roliga modeller så som Moon Dust som ska ha material från månen och från Apollo som landade på månen och även Titanic DNA om man nu gillar sånt! Tycker de är ganska tuffa klockor men förmodar att värdetappet är rätt hårt på nyköp så borde inte vara omöjligt att hitta bra klipp om man nu är intresserad!
Tacl för infon!
 

DrDre

Patek
De hade i alla fall tidigare rätt dramatiska reklambilder som man kommer ihåg trots att det var flera år sedan man såg dem.

romain-jerome-0121-640x433.jpg


1431_1335689168.jpg


Däremot tyckte jag deras Titanic var rätt makaber. Vem vill gå omkring med en del från en fruktansvärd drunkningsolycka där 1500 människo dog? Ständigt påminnas om denna oerhörda tragedi? Inte jag i alla fall.

romain-jerome-0388-640x452.jpg


romain_jerome_titanic_watch1.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
De hade i alla fall tidigare rätt dramatiska reklambilder som man kommer ihåg trots att det var flera år sedan man såg dem.

romain-jerome-0121-640x433.jpg


1431_1335689168.jpg


Däremot tyckte jag deras Titanic var rätt makaber. Vem vill gå omkring med en del från en fruktansvärd drunkningsolycka där 1500 människo dog? Ständigt påminnas om denna oerhörda tragedi? Inte jag i alla fall.

romain-jerome-0388-640x452.jpg


romain_jerome_titanic_watch1.jpg
Håller helt med om det du skrev längst ned, vore ju lika osmakligt som klockor gjorda av Challenger eller Estonia.
 

Starship

Cartier
Håller helt med om det du skrev längst ned, vore ju lika osmakligt som klockor gjorda av Challenger eller Estonia.
Tiden läker alla sår. Regalskeppet Wasa är bara historia, ingen känner längre att det var en tragedi fast säkert många dog. Estonia ligger färskt i minnet hos de som var med eller drabbades på annat sätt. Idag skulle det vara osmakligt med en klocka av Estoniaplåt, men om hundra år tycker jag det är en annan sak. Själv skulle jag gärna äga en Titanic-DNA om jag var rik.
 
Topp