• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Royal Oak Vintage

maackaan1

Breitling
Jag är på jakt efter en fin Royal Oak till min fru och har stött på detta exemplar. Klockan är väldigt unik och trotts en djupgående undersökning har jag inte all info om klockan. E-serie daterar den till 1995-2000 och klockan är helt oanvänd med box och handlingar. Klockan är i roséguld vilket i sig är unikt innan 2000, jag har dock aldrig stött på en liknande urtavla. Har ni någon input kring detta? Jag misstänker eventuellt att urtavlan är specialbeställd?
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    86.2 KB · Visningar: 16
  • 2.jpg
    2.jpg
    93.3 KB · Visningar: 17
  • 3.jpg
    3.jpg
    102.7 KB · Visningar: 12
  • 4.jpg
    4.jpg
    76.1 KB · Visningar: 15

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har inget mer att tillägga än att det vore en grym sommarbankrånarklocka för min handled. Ser riktigt ball ut. Har inte koll på färgnyanserna AP använde men är det verkligen rosa guld?
 

maackaan1

Breitling
Ljuset kanske påverkar bilderna, men den är i roséguld. Den är 36mm och hoppas verkligen det finns någon expert på detta forum som kan ge mer info.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ljuset kanske påverkar bilderna, men den är i roséguld. Den är 36mm och hoppas verkligen det finns någon expert på detta forum som kan ge mer info.
Du ska nog fråga i denna tråd ist:
https://klocksnack.se/threads/officiella-audemars-piguet-tråden.55456/page-222#post-3372495
Den är inte vad vi skulle kalla vintage. Tycker dock den ser bra ut som sagt. Serienummer skvallrar väl om tidig/ovanlig referens? Min bror har en i tantal och den bärs verkligen stort och är tung. Men gillar din fru stora, tjocka och tunga klockor är den svårslagen.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Trevlig grej. Ser ut att vara en mother of pearl tavla. Det känns som att den inte bör vara billig i NOS-skick och i en sån konfiguration. Lycka till!
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Jag är på jakt efter en fin Royal Oak till min fru och har stött på detta exemplar. Klockan är väldigt unik och trotts en djupgående undersökning har jag inte all info om klockan. E-serie daterar den till 1995-2000 och klockan är helt oanvänd med box och handlingar. Klockan är i roséguld vilket i sig är unikt innan 2000, jag har dock aldrig stött på en liknande urtavla. Har ni någon input kring detta? Jag misstänker eventuellt att urtavlan är specialbeställd?
Har eg. inget att tillföra förutom att om det är en seriös säljare och du tycker det är ett rimligt pris - KÖP! En fantastiskt trevlig klocka.
 

maackaan1

Breitling
Tack för svaren! Håller med om att det är en 25730. Problemet är att jag inte nes kan hitta en i roséguld på nätet?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tack för svaren! Håller med om att det är en 25730. Problemet är att jag inte nes kan hitta en i roséguld på nätet?
Som Aurum skrev så ser ju klockan inte ut att vara rosé heller, utan snarare vanlig gulguld alt rödguld. Det har inte bara blivit en vanlig språkförbistring?
guld-18K-legeringar-farger-erik-tidang.jpg

Olika guldfärger. Från vänster till höger – Roséguld, Svenskt rödguld, gulguld, vitguld, titan, palladium, platina och silver.
 
Topp