• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rubber B...

Vesper

Rolex
Köpte ett till min 114060. Kom hem inom 20h med upc och var otippat snyggt tycker jag. Däremot var det inget skönt att bära. (Kanske gav jag det för kort tid innan Jag skiftade till länk igen. )
epebe5yq.jpg


Och då har jag ändå haft mest gummi hittills. Subben blev dock väldigt diskret och "under radarn" med det.
Ett litet trådlyft så här på fredagskvällen. Var köpte du ditt rubber b? Finns det att köpa över disk i Sverige?
 

bubben67

Omega
2-Faktor
Är det samma rubber b till explorer 36mm som 39mm?
När man kollar runt på nätet finns det ju bara till 39mm.
 

Tunan

Omega
Jag köpte via nätet till min Deepsea och var helnöjd med det.

Sen vad det gäller Nymans så får man kanske skilja på Stockholm och Västerås. Har bara varit in i Stockholm ett par gånger och dem har jag ingen åsikt om men Västerås är jag in till lite då och då , dem har jag bara positiva upplevelser av.

Sen det lilla jag läst om Nymans här på forumet har mest rört stockholmsbutiken.
 

Tunan

Omega
priset kan jag också tycka är i överkant, samtidigt har jag aldrig sett ett eftermarknads strap i samma kvalitet :)
Reflekterade över att det upplevdes som lite styvare än andra gummi straps generellt
 

BCKSTRM

Rolex
En fråga: Satte just på mitt M106 RubberB på min 116610LN Sub-C. Nu inser jag att vridningen blivit trög vilket jag tolkar som att bandet trycker mot vridningen... Har ngn varit med om detta? Är det ngn fara?
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
En fråga: Satte just på mitt M106 RubberB på min 116610LN Sub-C. Nu inser jag att vridningen blivit trög vilket jag tolkar som att bandet trycker mot vridningen... Har ngn varit med om detta? Är det ngn fara?

När jag fick detta problemet på min 14060m så berodde detta på att det gummit inte var rätt till min modell. Säker på att det är rätt till din klocka?
 

BCKSTRM

Rolex
När jag fick detta problemet på min 14060m så berodde detta på att det gummit inte var rätt till min modell. Säker på att det är rätt till din klocka?
Det står M106 på bandet och om man läser på nätet (och förpackningen) ska det passa... Konstigt. Kan ju alltid ta mig till Nymans och höra med dem. Antar att det inte finns ngn risk att man skadar ringen?
 
Topp