• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RubberB

Jag ska fota step by step nästa gång jag vill ha Rubber B på min 216570 ;)

Så du ska:
Hålla fast klockan
Trycka in två bandstift
Lirka in en motsträvig "end link"
OCH ta kort samtidigt.

Hur många armar har du? :)

Men mer allvarligt dock. Om man har en hållare för klockan och ett bandverktyg som kan trycka in bandstiftet från båda håll samtidigt, så är det säkert inte så märkvädigt. Det som jag tycker gjorde det svårare än en vanligt SEL var främst att passformen var jäkligt tight och det gjorde att man var tvungen att lirka och trycka och "köra runt lite" för att få in bandstiften i bandhornen och det var lite småknepigt att få bandet att röra sig i vissa vinklar.

Hat också en blå milgauss och funderar på orange gummi till sommaren. Någon som har bild på de kombinationen?
Riktigt fräsch kombo!
IMG_4362.jpg

(Lånad bild)

Jajemen! En orange rubber B blev det. Oerhört sugen på resultatet sen. Dessvärre är ju allt stängt fortfarande nu över påsken :banghead:

När hade du tänkt gå till Nymans? Ska själv förbi i veckan, eller nästa, för att hämta min AP som var inne för småfix. Om du vill kan vi sammanstråla, jag är grymt nyfiken, jag med, över resultatet då jag oxå funderar på oranga RubberB på min Milgauss Z-blue.

När hade du tänkt gå till Nymans? Ska själv förbi i veckan, eller nästa, för att hämta min AP som var inne för småfix. Om du vill kan vi sammanstråla, jag är grymt nyfiken, jag med, över resultatet då jag oxå funderar på oranga RubberB på min Milgauss Z-blue.
Jag tänkte röra mig dit i veckan någon gång. Bor alldeles i närheten så brukar ofta bli spontana promenader förbi butiken, men jag kan höra av mig! :)

Funderar på svart band med blå rand till en blåtavlad yachtmaster. Vet dock inte om man istället ska bryta av och köra tex orange? :)

Röd visare, tror texten är röd

rolex-oyster-perpetual-yacht-master-blue-dial-rolesium-ref-16622-automatic-watch.jpg
Snyggt, I ditt fall skulle jag skippa orange färg. Nyttja de minoritets färger som finns på tavlan dvs vit eller röd. Sedan passar ju svart till allt, så ditt svarta med blå rand borde passa. Om du är osäker testa Nato/Zulu straps i färgerna du vill testa innan du köper ett nytt RubberB för att se vilken färg du trivs bäst med.

Jag hade faktiskt vägarna förbi Nymans emellan arbetet. Jag träffas dock gärna på stan om du har lust att se resultatet live! :)

SKÅDA MÄSTERVERKET!
FullSizeRender.jpg

Jag hade faktiskt vägarna förbi Nymans emellan arbetet. Jag träffas dock gärna på stan om du har lust att se resultatet live! :)

SKÅDA MÄSTERVERKET!
FullSizeRender.jpg

Grymt snygg! Du får skriva en liten recension efter en vecka på armen om känslan och lite bilder. Jag tänkte nog åka förbi Nymans på fredag någon gång under dagen. PM:a en tid som skulle passa dig så beskådar jag jättegärna skönheten ;) det gröna bandet på sidan om ger den det lilla "extra" måste jag säga :happyhappy:

Så du ska:
Hålla fast klockan
Trycka in två bandstift
Lirka in en motsträvig "end link"
OCH ta kort samtidigt.

Hur många armar har du? :)

Men mer allvarligt dock. Om man har en hållare för klockan och ett bandverktyg som kan trycka in bandstiftet från båda håll samtidigt, så är det säkert inte så märkvädigt. Det som jag tycker gjorde det svårare än en vanligt SEL var främst att passformen var jäkligt tight och det gjorde att man var tvungen att lirka och trycka och "köra runt lite" för att få in bandstiften i bandhornen och det var lite småknepigt att få bandet att röra sig i vissa vinklar.

Såhär gör jag! Hade det varit en kunds hade jag tejpat luggarna. Tog någon sekund... ;)

Allt som allt inklusive låsbytet från länken tog detta 10 minuter och då kollade jag på tv samtidigt.

IMG_0020.JPG
IMG_0022.JPG

Senast ändrad:
Jo, det är ju så man brukar göra med vanliga länkar. Problemet m mitt RubberB är att passformen är väldigt tight så jag måste trycka in bandstiften från båda sidorna samtidigt. Och sedan måste jag köra runt lite för att bandstiften ska klicka in i bandhornen.

Jo, det är ju så man brukar göra med vanliga länkar. Problemet m mitt RubberB är att passformen är väldigt tight så jag måste trycka in bandstiften från båda sidorna samtidigt. Och sedan måste jag köra runt lite för att bandstiften ska klicka in i bandhornen.

Har du rätt passform då? Jag känner igen dilemmat från när jag försökte med Rubber B för Sub på min gamla Air King 116900...

Har du rätt passform då? Jag känner igen dilemmat från när jag försökte med Rubber B för Sub på min gamla Air King 116900...

Tror att det är rätt. Det är dock från allra första generationen och jag läste en del i början om att vissa tyckte att det var lite knepigt att få på plats. Det kan ju vara så att man har byggt in aningen större toleranser nu, vilket definitivt skulle göra det lättare att knixa in.

OK! Nu har jag burit millen med RubberB i över en månad och kan säga såhär: klockan bärs klockrent (pun intended) på armen. Bandet är bekvämt och kan egentligen inte hitta något bristfälligt med det, annat än att jag saknar möjligheten att fälla ut en extra länk, vilket jag kan göra med det nya oysterbandet. Har märkt att de ljusare RubberB gärna drar åt sig smuts, men fick det klockrena tipset av säljaren att använda ett vanligt sudd för att rengöra det. Blir som nytt på en gång. Här kommer ytterligare en bild, utan filter och sånt trams:)

IMG_3152.JPG

Tillbaka
Topp