• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ruckning

Hej,

Vad kan man förvänta sig att en Rolex 114270 bör gå efter en ruckning hos AD? Vad tycker ni är acceptabelt?

Beror ju på hur urverket mår. Officiellt är ju +5/-3 i snutt ok men är urverket i bra skick så kan den ju hålla mycket bättre tid än så.

Tja, jag som gärna mekar mina fina samlarbilar köper förstås klockor där jag kan skruva av bakstycket själv, men plus en sekund per dygn är acceptabelt enligt mitt oförgripeliga förmenande

Tja, jag som gärna mekar mina fina samlarbilar köper förstås klockor där jag kan skruva av bakstycket själv, men plus en sekund per dygn är acceptabelt enligt mitt oförgripeliga förmenande
Känns underligt att en person med ett tekniskt kunnande för att få klockor att gå inom en felmarginal av 1 s/dygn begränsas av utformningen av ett boettlock?

Den gick ca +10s dag innan ruckning och nu går den +4s per dag, hade hoppats att den skulle gå att gå ännu mer exakt med tanke på att min tidigare Tudor med ETA-verk var intrimmad till i princip 0s avvikelse per dag. Nämnde avvikelsen när jag lämnade in klockan till AD också.

Tillbaka
Topp