Deikoo
Basic
Tack, ja verkligen asfin. Visst, skulle kunna få lite polering om man är petig. Men värdena ser bra ut på uret. Visst, har bara mätt med app på telefonen men väntar in en weishi 1600Fin och trevlig 3133-baserad Strela![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack, ja verkligen asfin. Visst, skulle kunna få lite polering om man är petig. Men värdena ser bra ut på uret. Visst, har bara mätt med app på telefonen men väntar in en weishi 1600Fin och trevlig 3133-baserad Strela![]()
Oj vad den klockan var välbehållen! Nästan "mint"?Åker buss
![]()
Tack, jag helt OK. De svarta och röda ifyllningarna i vridringen har tappat lite sting, men klockan har nog inte fått så värst mycket handledstid genom åren.Oj vad den klockan var välbehållen! Nästan "mint"?
De där tidiga Sturmanskie-kronograferna är riktigt trevliga!Trevlig helg allihopa!
Bilbesiktning ska avklaras innan min helg kan börja. Wish me luck?
![]()
Jag håller med.De där tidiga Sturmanskie-kronograferna är riktigt trevliga!![]()
Gör det och det är stooor risk att det blir flera!!Fina klockor får jag säga. Har tittat en del på klockor från USSR. Och kan hända att man införskaffar en.
Fina klockor får jag säga. Har tittat en del på klockor från USSR. Och kan hända att man införskaffar en.
O det här skulle jag lagt i en annan tråd men jaja. Får dubbelpostaKlockan I Seiko tower, Ginza.
Grand Seiko flagship store i bottenplan, Hoblot. Vacheron constantin, Rolex mfl på promenadavstånd. Inte mina märken men kul att kika runt.
![]()
Klockan I Seiko tower, Ginza.
Grand Seiko flagship store i bottenplan, Hoblot. Vacheron constantin, Rolex mfl på promenadavstånd. Inte mina märken men kul att kika runt.
![]()
Varit lite off-line, då jag "tvingades" till arbetsresa till Washington och New York. (Jobbigt, jobbigt!)
Vad passar då bättre i dessa dagar än en Desert Shield, som var tänkt att sträcka ut en vänlig hand mellan öst och väst.
Vostok Amphibian #420597, (“Op. Desert Shield “) ca 1991-92.
Series_1 med alla klassiska attribut så som rotorn graverad med Vostok logon, “twenty one”, och “21 jewels”, klassiska "prick-bezelen", ingen B-logo på tavlan, Vremir-lock etc.
Nyligen varit på spa, och mår så mycket bättre!!!
![]()
![]()
Wow, där har du ju några riktiga rariteter!Kirova single pusher chronograph
En ovanlig och väldigt vacker klocka hittade till min samling idag från Ukraina. Klockan har ett schweiziskt Valjoux 61-urverk. Komponenterna tillverkades troligen i Schweiz men monterades i Moskva. Enligt uppgifter på nätet tillverkades totalt 7 000 exemplar i små batchar under sent 30-tal och tidigt 40-tal på beställning av det sovjetiska flygvapnet.
Klockan verkar ganska robust men om den går sönder är det nästan omöjligt att hitta reservdelar till den. Komponenterna i klockan är inte utbytbara med delar från vanliga Valjoux 61.
Även om klockan bär tydliga spår av att ha använts frekvent så är urtavlan perfekt och det finns inte en repa på glaset. Den som använt klockan måste ha levt ett ganska stillsamt liv och skött om klockan, gissar jag.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, det ser ut som att jag - av en slump - har fått en riktigt fin "linje" med sovjetiska flygare i samlingen. Det är förmodligen bara första generationen Gagarin Sturmanskie:n och Strelan med arabiska nummer på urtavlan som saknas. Annars har jag alla viktiga "flygare" från sent 30-tal till sent 80-tal. Just den Strelan hittar man nog bara i Ryssland och de marknaderna är som bekant helt stängda för oss. Det är bara att ha tålamod.Wow, där har du ju några riktiga rariteter!![]()
Kirova single pusher chronograph
En ovanlig och väldigt vacker klocka hittade till min samling idag från Ukraina. Klockan har ett schweiziskt Valjoux 61-urverk. Komponenterna tillverkades troligen i Schweiz men monterades i Moskva. Enligt uppgifter på nätet tillverkades totalt 7 000 exemplar i små batchar under sent 30-tal och tidigt 40-tal på beställning av det sovjetiska flygvapnet.
Klockan verkar ganska robust men om den går sönder är det nästan omöjligt att hitta reservdelar till den. Komponenterna i klockan är inte utbytbara med delar från vanliga Valjoux 61.
Även om klockan bär tydliga spår av att ha använts frekvent så är urtavlan perfekt och det finns inte en repa på glaset. Den som använt klockan måste ha levt ett ganska stillsamt liv och skött om klockan, gissar jag.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Grattis till fyndet!grym klocka medgrym historik.Kirova single pusher chronograph
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()