Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det kom in en hel del coola sovjetiska klockor i min samling i år, tack vare att en vän sålde stora delar av sin samling. Den här kom inte från hans samling.
Det kanske blir den här klockan som sitter på min handled på Julafton? En gammal sovjetisk "monopusher" från 1941.
![]()
Fyndade en Vostok Amphibia boett i titan (ref.nr. 627) i en hejdlös frankenkombo med helt fel urverk, nytillverkad/fejk Komandirskie-urtavla etc. Lånade delar från ett par andra Amphibior och satte på en original ZIM länk.![]()
Den där e ju asgrymm!!!!
Bra jobbat! Kul med titan. Hade vart kul o se en innanbild!
Jaha, då vart det bara ett par dagar kvar till julafton.
Jag kom på att jag nog har missat att presentera nedanstående dykar-kompis. Via en gemensam klockvän till mig och @Samlarn fick jag tag på ett halvt fungerande exemplar. Själv hade jag en Slava Amphibian sedan tidigare, men den hade en eftermarknads-urtavla, vilket alltid retade mig.
Så, genom att kombinera delar från de båda klockorna har jag nu kunnat plocka ihop det dykarur jag har suktat efter under lång tid.
![]()
Slavan har hamnat i trevligt sällskap, som jag nu äntligen kan presentera på ett gemensamt gruppfoto:
![]()
Jaha, då vart det bara ett par dagar kvar till julafton.
Jag kom på att jag nog har missat att presentera nedanstående dykar-kompis. Via en gemensam klockvän till mig och @Samlarn fick jag tag på ett halvt fungerande exemplar. Själv hade jag en Slava Amphibian sedan tidigare, men den hade en eftermarknads-urtavla, vilket alltid retade mig.
Så, genom att kombinera delar från de båda klockorna har jag nu kunnat plocka ihop det dykarur jag har suktat efter under lång tid.
![]()
Slavan har hamnat i trevligt sällskap, som jag nu äntligen kan presentera på ett gemensamt gruppfoto:
![]()
Fin! Verkar ha en fin lyster, min titanare är betydligt mattare. Fanns den i olika poleringar som med några av de andra Vostokboetterna 450 vs 470?Fyndade en Vostok Amphibia boett i titan (ref.nr. 627) i en hejdlös frankenkombo med helt fel urverk, nytillverkad/fejk Komandirskie-urtavla etc. Lånade delar från ett par andra Amphibior och satte på en original ZIM länk.![]()
Hmm, Zaria Amphibian har hittills passerat helt under radarn för mig. Alltså, ett dykarur i damstorlek från 70-talet? Snabb koll på bukten ger en bild av att dessa klockor inte heller behöver kosta en förmögenhet. Hmm, intressant...Du saknar en...
![]()
Ingen dålig samling!!!
Hmm, Zaria Amphibian har hittills passerat helt under radarn för mig. Alltså, ett dykarur i damstorlek från 70-talet? Snabb koll på bukten ger en bild av att dessa klockor inte heller behöver kosta en förmögenhet. Hmm, intressant...![]()
Haha, det var i plast, ett annat märke och inte passande överhuvudtaget.
Såg en sådan här bild framför mig...
![]()
Nästan. Ok, du vinner. Här kommer den:
![]()