• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad SÅLD Nodus Retrospect v.1

Pris
1600
Returpolicy
nej
Bilder Skickat
  1. Ja
SÅLD! Ok, så för transparensens skull ska jag nu vara en fantastiskt dålig försäljare och dra hela historien:
I vintras började min Retrospect krångla - sekundvisaren verkade fastna då och då (fick senare reda på att urverket mer eller mindre dött) - och jag kontaktade Nodus killarna. De var grymt snabba, och jag skickade klockan till LA. Den verkade ha kommit bort med posten, så grabbarna var trevliga nog att skicka en helt ny till mig (som var den jag använde för recensionen här).

Någon månad senare började den helt nya Retrospecten krångla, precis när jag skulle sälja den igen. Så var bara att dra sig tillbaka och kontakta Nodus igen. Då detta inträffade hade den tidigare klockan - som vi trodde var borta - kommit fram och fått ett helt nytt urverk i sig. Så de skickade den lagade till mig, vilket är den som nu är till salu.

Anledningen till den här långrandiga förklaringen är helt enkelt att förklara 1) varför jag säljer (jag tappade helt enkelt den bra känslan jag en gång hade då två gånger är en gång för mycket i min bok, men bör även tillägga att Nodus var fantastiskt snabba och bra i att lösa problemen), 2) varför jag säljer så billigt (jag kan inte med gott samvete ta ut normalpris då jag sett dem krångla innan) och 3) för att det känns rätt.

Så, med det sagt säljer jag nu Retrospecten, v.1. Detta är den tidigaste versionen, och just den här klockan har då fått ett helt nytt urverk och jag har inte märkt av några problem då jag testat den. That said så vågar jag inte garantera någonting, vilket bör tas med i beräkningarna för dig som köpare. Den är dock fortfarande under garanti, så är det någonting som krånglar så ska nodus fixa det enligt deras warranty.

Själva klockan är välanvänd, har lite repor och hairlines men själva urverket är då sprillans nytt. Skickar även med länken till den, som användes under recensionsveckan och som jag köpte till för ca 1000 SEK med tull. De extra länkbitarna är dock borta, så passar en runt 16cm handled (då jag fick den lagade var jag allmänt trött på detta och kastade in allt i någon låda och glömde bort den fram tills nu då jag testat funktionen under ett par dagar). Även den har skav, men är annars en väldigt trevlig länk.

Nu kanske du undrar om allting är kasst? Men så är ej fallet - själva klockan i sig är jag faktiskt ganska förtjust i, och då jag recenserade den och hade den i en vecka sträck så tappade den så sjukt lite sekunder att jag var mäkta imponerad. Den sitter även grymt bra, och har en fantastisk sandwich dial. Levereras utan låda/papper, men väl med Nodus trevliga Canvasklockrulle och ett guldbeigt nato. Pris: 1500 SEK inklusive rek frakt inom Sverige.

Känner du för att ta en chans, eller vill testa om Nodus är för dig för en billig peng? Då kör vi!
931612FE-1C15-4C3D-91EB-EC7F9A1773A3.jpeg

DSC_0200.JPG

B0DCCFE8-147B-4604-A8C6-8438B89D9FD9.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp