• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SÅLD -Seiko PMMM (skx)- SÅLD

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med min nya införskaffade MM300 riskerar denna bli liggande i klocklådan.
Motvillig försäljning av en riktig going, köpt ny och moddad av ingen annan än mig.

skx171newhandswp.jpg

skxpmm11.jpg

front-800.jpg


Denna bild visar formen på vridringsinlägget innan visarna byttes. Natot medföljer ej.
DSC_0098_001.jpg


Klockan är från början en Seiko skx171. De delar som är bytta är följande:

Vridringen är bytt till en vridring från en Seiko skx007, vilken klickar stabilt och fint utan spel.
Vridringsinlägg till ett till synes keramiskt inlägg, som sluttar ut över glaset (har kass lume, men ser kanon ut).

Super oyster stållänk (riktigt bra) med vikta ändlänkar och Seikomärk spänne. Avsmalnar från 22mm till 18mm.

Original timvisare och sekundvisare från en Seiko samurai (köpta av mig nya, så garanterat original)

Allt är i bra skick och fungerar som det ska. Eventuellt några mikrorepor på insidan av luggarna, men även om klockan är använd är den i väldigt bra skick utan några som helst repor på glas eller andra uppenbara repor på klockhuset. Den är dock använd och säljs inte som NOS.

Länken och spännet på länken har spår av användning, som går att polera bort (vilket jag kan göra innan försäljning om så önskas). Jag TROR att jag har fler länkbitar och eventuellt en klocklåda liggandes i garderoben. Länken är nu anpassad till min 18,5cm handled. Bredden på klockan brukar sägas vara 42mm.

Bygget har totalt kostat mig strax under 3000kr +en hel del tid i införskaffande och byte av delar.

Priset är realistiskt satt till 2200kr utan frakt, eller 2300kr med rek frakt.
Notera att detta INTE är en gammal oservad frankenklocka ihopsatt med icke-originaldelar av en finnig 14-åring.

Får jag inget napp här, så hamnar den på TZUK, men jag hade föredragit om nästa ägare bor i vårt avlånga land.

Det är självklart ok att ställa allehanda frågor här, eller via PM.
 

Aron

Omega
Re: FS: Seiko PMMM (skx)

Eftersom jag har tröttnat rejält på min orangea så är jag nog lite sugen, om du hittar fler länkbitar då jag tror 18,5 cm är lite för litet för mig.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FS: Seiko PMMM (skx)

Vilka monsterhandleder du måste ha ;)
Jag kikar i klocklådan så fort jag kommer hem.
 

Aron

Omega
Re: FS: Seiko PMMM (skx)

Jag hade inget måttband nära just nu så jag tog en tejp och virade runt som jag sen mätte med en tumstock så helt tillförlitlig är kanske inte måttet men...
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: FS: Seiko PMMM (skx)

Med lite skillz räcker det med en tumstock för att mäta. Skit i tejpen. :D
 

Camo00

Patek
Re: Sv: FS: Seiko PMMM (skx)

On topic så är klockan superfin och till ett riktigt bra pris, men tyvärr ska jag ju spara pengar.. :(
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FS: Seiko PMMM (skx)

Två extra länkbitar är hittade (ca 3cm) så länken passa totalt max 21,5cm handled. (ingen box).
Edit: Mikrojusteringen på spännet går att flytta ut lite också, så länken passar till cirka 22cm-ers handled.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Re: FS: Seiko PMMM (skx)

Fin skapelse det där! I det fall du kan tänka dig sälja länken separat mejla mig då :)
Lycka till med försäljningen!

//Jocke
 
Topp