• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad *SÅLD* Tag Heuer Carrera re-edition

MånsT

Rolex
IMG_20151011_152929.jpg


Dags att sälja denna för att sakta men säkert ta mig till en Rolex. Plexiglas och läderband visade sig inte vara något för mig.

Ursprungligen köpt 1996 enligt certifikatet, köpt begagnad av mig från Chrono.dk i augusti 2015.

Skicket är väldigt bra, plexiglaset är repfritt och boetten likaså så när som de absolut minsta hairlines (syns endast i direkt solljus). Det perforerade läderbandet är nyköpt av mig i september hos AD i Malmö, Tag Heuer original alltså. Klockan är sällan använd sedan detta köp och lädret är därför mer eller mindre i nyskick.

Servicehistoriken var när jag köpte den okänd. Urmakare i Malmö bedömde den som "går mycket bra". Kronograffunktionerna (start, stopp, återställning) är felfria. Fungerar 100% som de ska. Personligen tror jag att boetten är opolerad. Tjocka bandhorn som jag tycker överensstämmer med bilder på andra exemplar jag har sett.

Vad som ingår:
Box, yttre kartong, certifikat från 1996, samt tre läderband (originalet från TH, ett racingband med större hål, samt ett "vanligt" svart läder)
Boxen är sliten och jag misstänker att den dessutom inte är korrekt för själva modellen, dock korrekt från tillverkaren.

Klockan finns i södra Skåne och affär kan göras upp F2F eller skickas av mig. Banköverföring eller Swish som betalning, dock endast Swish vid F2F. Allting postas av mig när jag ser att pengarna finns på mitt konto. Frakt kan jag stå för.

Full retur inom 24 timmar om objektet inte skulle överensstämma med min beskrivning här i bilder & text.

Jag har inga tidigare referenser från Köp/Sälj på KS. Någon gång måste dock vara den första och jag har givetvis endast ärliga avsikter.

Prisidé: 19 500 kronor.
Byte:
Njäe, pengarna är öronmärkta för annat men du kan givetvis komma med förslag.

Modell: Tag Heuer Carrera re-Edition (CS3110)
Typ: Vintage sportmodell
Diameter: Ø 36mm
Tjocklek: 12mm
Baksida: Solid, stål
Armband: Svart perforerat läder
Urtavla: Silver
Spänne: Tag Heuer original, stål
Glas: Plexi
Urverk: Lemania 1873, samma beprövade och stabila verk som i Omega Speedmaster. Manuell mekanisk kronograf utan datum.
Gångreserv: ca 40 timmar

Vid frågor eller annat är det bara att skicka PM, samma sak vid intresse och eventuellt köp. Mer bilder på något specifikt kan också fixas.

Tack till KS för annonsplats! Nu, dags för bilder:

IMG_20151114_114636.jpg


IMG_20151114_114712.jpg


IMG_20151114_114722.jpg


IMG_20151114_114746.jpg


IMG_20151114_114750.jpg


IMG_20151114_114759.jpg


IMG_20151114_114903.jpg


IMG_20151114_114932.jpg




 
Senast ändrad:
Topp