• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sälja 114060 Submariner för att byta upp till BLNR?

Submariner eller BLNR?


  • Totala väljare
    105

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har haft den här tanken ett tag nu, men jag är inte riktigt säker om det är ett bra val eller inte.

Vad tycker ni?

Lite lånade bilder från google här nedan:

Rolex%20BLNR%20-%20new%20in%20stock%2012-800x800h.jpg


Rolex+114060+37+LR.jpg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Har haft båda och jag tycker subben vinner i längden.Tycker BLNR faktiskt blir lite trist o störde mig på blå svarta bezeln. Har man råd att ha BLNR som en del i samlingen så visst kan den va kul ibland. Subben är klassisk "tråkig" men går hem alla dagar i veckan till vilken stil som helst.
 

Bjudko

Cartier
BLNR känns som en halvmesyr, försöker sticka ut men lyckas inte, som en dålig stand upkomiker medan Subc är ren och stabil, en gentleman.
 

Floffen

Panerai
Är personligen inget fan av BLNR, tycker att kombon blått/svart på bezeln passar rätt illa med varandra. Att byta upp sig mot 116610LV vore kanske en idé? :)
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Polerade mittlänkar vs icke polerade? Hade jag haft båda skulle jag lättt sålt gmt-länken. Förutsätter att sub-länken passar till gmt:n.

Alltså faller mitt val på sub:en om jag nu måste behålla en.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Hade ungefär samma fundering som du.. Var nämligen säker på en BLNR, gick in till Rob och beställde... Veckor gick, och under tiden hann jag klämma lite på en Seadweller 4000.. Insåg snabbt att den var klart bättre och hade en mer "hållbar" design. Boetten, tavlan och glaset var roligare än 114060, så jag ändrade beställningen till en SD4000 istället. Än idag är jag glad för det. Hade annars flippat BLNR förr eller senare....
 

John71

Breitling
Den ser grym ut på dig! Har följt din resa här på KS(mycket trevliga inlägg och klockor) pga dig som jag torskat på PO;) Jag har en 44mm Panna och en PO 8500 XL och när jag testade SD hos Rob så tyckte jag att den satt för högt på handleden samtidigt som den såg mindre ut än Subben! Blev en Panna istället. Önskar att den hade passat på mig. Så därför rekommenderar jag att om man gillar stora klockor så bör man tänka sig för 2ggr.
 

Rivalen

Rolex
Jag har svårt med svart mot blått och datum är ingen nödvändighet och bubbla kan jag vara utan. Skall dock sägas att jag inte sett en BLNR IRL.Seadwellern som nämndes är en rysare - i positiv mening.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Den ser grym ut på dig! Har följt din resa här på KS(mycket trevliga inlägg och klockor) pga dig som jag torskat på PO;) Jag har en 44mm Panna och en PO 8500 XL och när jag testade SD hos Rob så tyckte jag att den satt för högt på handleden samtidigt som den såg mindre ut än Subben! Blev en Panna istället. Önskar att den hade passat på mig. Så därför rekommenderar jag att om man gillar stora klockor så bör man tänka sig för 2ggr.
Ahhh...ja då är den liten i jämförelse ;)
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Jag röstar först på att behålla pga de polerade mittlänkarna. Men som någon tidigare skrev och faktiskt lite som jag själv hanterar mitt klockintresse... Klart du ska byta! Du kan alltid byta tillbaka senare till den modell som kommer att vara saknad i detta flipperspel.
 
Topp