• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sälja klocka i Dubai

OBRKV

Cartier
Hej,

Har en vän som ska till Dubai inom kort som undrar om det är värt att passa på att sälja sin Hublot BB Black Magic när han är där, alt byta mot en AP ROO. Sa att jag kunde kolla med folket på KS, så är det någon som har någon erfarenhet av att sälja beggade klockor i Dubai? Om det är värt, vilka handlare ska man vända sig till?

Tack på förhand!
 

Danial

Breitling
Har varit i dubai mycket har familj där, försökt sälja bb black magic där de skrattade typ åt mig och sa att den är inte värd ett skit. Blev faktiskt lite lack. Men tydligen var hublot ingen hit där. Räkna med att förlora mycket på försäljning där. Sälj på blocket mycket bättre
 
Kan säga med egna erfarenheter att det är stor efterfrågan på klockor där, dock tror jag inte att du eller någon annan skulle gå med vinst genom försäljning där.
 
Jag antar att de inte har 25% moms? Det gör nog att du får dåligt betalt för begagnat där, med svenska mått.

Däremot är det säkert billigt att köpa där, innan man behöver betala den där momsen...
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Kan någon som har koll berätta mer om begagnat-marknaden i Dubai? Har en vän/bekant som säger sig ha köpt ett gäng klockor där och sålt här med vinst för att "ingen jävel i Dubai köper begagnat, alla ska ha nytt". Är begagnatpriserna så bra? Ska eventuellt dit en vänta i år och är sugen på nåt nytt :) (Ska inte köpa/sälja).
 
Kan någon som har koll berätta mer om begagnat-marknaden i Dubai? Har en vän/bekant som säger sig ha köpt ett gäng klockor där och sålt här med vinst för att "ingen jävel i Dubai köper begagnat, alla ska ha nytt". Är begagnatpriserna så bra? Ska eventuellt dit en vänta i år och är sugen på nåt nytt :) (Ska inte köpa/sälja).
Fuskar han med momsen så går det säkert.

Skulle vara intressant att se hur priserna står sig inkl moms.

Handlarna i UAE brukar inte synas så mycket bland lägstapriserna på chrono24, men det kan ju bero på "låg internetmognad", få handlare som annonserar, i deras land, jag vet inte?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Fuskar han med momsen så går det säkert.

Skulle vara intressant att se hur priserna står sig inkl moms.

Handlarna i UAE brukar inte synas så mycket bland lägstapriserna på chrono24, men det kan ju bero på "låg internetmognad", få handlare som annonserar, i deras land, jag vet inte?

hehe, inte omöjligt...
Det vill inte jag göra däremot. Övertygad om att sånt kommer bita mig i röven någon dag (karma osv)...
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Kan någon som har koll berätta mer om begagnat-marknaden i Dubai? Har en vän/bekant som säger sig ha köpt ett gäng klockor där och sålt här med vinst för att "ingen jävel i Dubai köper begagnat, alla ska ha nytt". Är begagnatpriserna så bra? Ska eventuellt dit en vänta i år och är sugen på nåt nytt :) (Ska inte köpa/sälja).
Jag var där nere i julas och så länge kursen inte är bättre är det svårt att göra en vinst värd jobbet.
 
Topp