• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sälja på blocket mot kontanter

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Beklagar om detta ska in under samlingstråd men skulle behöva snabbt svar. Säljer en Sinn UX. Köpare finns men har inte varit någon rusning. Köparen har endast kontanter trots att jag skrivit Swish i annonsen. Äldre person som låter ok men som inte har Swish. Ej samma bank så direktöverföring funkar inte. Kan banken acceptera insättning med ett handskrivet kvitto om jag vill sätta in pengarna? Suck...
 

Husse

Patek
Borde väl gå bra, insättnkngsautomater finns ju inte överallt...
Här går det bra pga att de anställda på banken känner sina kunder personligen.
Skulle bara se till att dokumentera försäljningen noga!
Vem som köper, osv.
Håller tummarna!
Sålde själv en gammal husbil till en man här på orten. Han betalade med ”växelpengarna” i plånboken!
65k.
När jag berättade vem köparen var sa bankpersonalen bara: Jaha, dåså! :)
 

Npl

Omega
2-Faktor
Beklagar om detta ska in under samlingstråd men skulle behöva snabbt svar. Säljer en Sinn UX. Köpare finns men har inte varit någon rusning. Köparen har endast kontanter trots att jag skrivit Swish i annonsen. Äldre person som låter ok men som inte har Swish. Ej samma bank så direktöverföring funkar inte. Kan banken acceptera insättning med ett handskrivet kvitto om jag vill sätta in pengarna? Suck...

Absolut, tips kan vara att fota klocka med kvitto så lär du vara safe. Sist jag satte in en större summa pengar var dock för två år sedan, då var det runt 30 000kr som jag satte in på Forex, de frågade inte ens efter kvitto. Mindre summor fixar man i insättningsautomaten.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Satte in lite pengar för ett tag sedan, riktigt smidigt.
Insättningsautomat tar dock bara sedlar och 10.000kr per insättning och det får man bara göra en gång i veckan.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Gränsfall, hade försökt få till en banköverföring. Men lite besvär får man ju vara beredd att ta om man vill få det sålt.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Skriv ett kvitto som du kan hänvisa till om banken undrar. Var inga problem för mig sist banken frågade
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Absolut, tips kan vara att fota klocka med kvitto så lär du vara safe. Sist jag satte in en större summa pengar var dock för två år sedan, då var det runt 30 000kr som jag satte in på Forex, de frågade inte ens efter kvitto. Mindre summor fixar man i insättningsautomaten.
Forex är ju rätt kända för att sällan ställa frågor.
https://www.svd.se/forex-vidoppet-for-penningtvatt

Sålde en motorcykel till en kille av tveksam natur och fick en bunt rödingar i näven.
Jag och frun satte in 10k i veckan var i en automat. Gick rätt bra tycker jag.
Screenshota annons och skriv ett kvitto så är det lugnt, även om jag inte tror det kommer krävas.
 
Topp