Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är väl rejält premium på Rolex ghostinsert, så det var väl inte så dumt.
Hade snarare motsatta problemet när jag blekte mitt insert . Klorin och kalklösning var det jag hade hemma. Tog ganska lång tid innan det det hände något, säkert minst ett dygn (blev bra till slut). Men till nästa gång vet jag att propplösare är the shit när det gäller blekning.
Eller är det helt enkelt så att Seiko gör bättre grejor än Rolex?![]()
Du har ju lite färg och siffror kvar allafallDu är ju ensam om detta...![]()
![]()
Körde en likadan som du men körde med 10sec med samma resultat tyvärr men gillar stuket ändåHejsan.
Sitter och kopierar saker på jobbet och kollar genom lite bilder på mobilen. Tänkte att det kunde vara roligt för några med lite skadeglädje så här innan midsommarledigheten.
Här är före och efterbilder på när jag bakade mitt insert i ugnen. Blev ganska bra tycker jag, dock blev lumepärlan för mörk. Kul att kunna variera med lite olika nyanser.
![]()
![]()
![]()
![]()
Men utan solljus så var inserten lite för lika tyckte jag. Tänkte att jag helt enkelt bleker det lite. Då har jag ju ett fräscht och ett slitet
Enda jag hade hemma som jag kunde tänka mig vara starkt nog var Mr.Muscle propplösare (tror det var Mr.Muscle).
Skvätte i lite vatten i ett glas och lite propplösare. La i insert. Satte timern på 10 min. Gick och gjorde diverse.
Timern ringer och jag sätter på kranen med rinnande vatten i glaset. Ser ett svart "moln" rinna ut. Tänker att det där var nog inte så bra.
Så här blev resultatet:
![]()
![]()
Läste på burken och insåg att det var kaustik soda. Hade fått för mig att jag läst att det inte får säljas i butik längre för att det är för starkt.
Summan av detta är att jag borde läst innehållsförteckning. Samt att jag borde kanske ha haft insertet i 30 sek istället för 10min.
Men det var ju ett kul experiment alla fall
PS. Albinoghost insert säljes dyr. DS.
Grymt snyggt resultat. Kan du beskriva lite mer i detalj hur du gjorde?Det är väl rejält premium på Rolex ghostinsert, så det var väl inte så dumt.
Hade snarare motsatta problemet när jag blekte mitt insert . Klorin och kalklösning var det jag hade hemma. Tog ganska lång tid innan det det hände något, säkert minst ett dygn (blev bra till slut). Men till nästa gång vet jag att propplösare är the shit när det gäller blekning.
Eller är det helt enkelt så att Seiko gör bättre grejor än Rolex?
![]()
![]()
Visst. Började med lite milt våld med kniv och svinto för att få lite märken på insertet.Grymt snyggt resultat. Kan du beskriva lite mer i detalj hur du gjorde?
Jättehögt pH värde. Kan funka, men ta det i korta omgångar, annars kan det tokbleka om man har otur!Skulle väteperoxid fungera?