• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Så lätt stjäls din klocka...av en ficktjuv

nissehult

Patek
2-Faktor
STHLM Panda är bra. Klippet där han raggar på en tjej i parken för att sedan börja sälja telefonabonnemang fick mig att skratta högt.

Men dom där ficktjuvarna... Skickliga typer.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vill ni ha mitt macgyver-knep? Kommer antagligen få mig dödad, men jag har när risken är överhängande att jag kommer bli onykter knutit björntråd runt spännet under "låset" på mitt oysterlock. Det syns inte och det går inte att få av klockan utan att klippa/skära av snöret.
 

mmx

Cartier
Underhållning är en sak, kriminalitet en helt annan. Ficktjuvar och kortmekaniker använder inte samma tekniker som underhållningsmagiker.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Tack för klippen, kul och skrämmande att se.
Läskigt att se hur lätt han fick deras klockor. Ficktjuvar är säkert precis lika skickliga på att sno dina ägodelar, men sedan ser du dem aldrig igen.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Haha, valfritt magiforum för den ljusa sidans syn på det hela. För den mörka sidans får du improvisera lite. ;)
Ärligt talat, vill bara påpeka att det inte går till som underhållningsmagi. Så att ingen tror det. Handlar om andra prioriteter...
I de fall där hot inte används så är väl grundidén samma som i magi: distraktion? Distraktion i form av high-five, fotbollstricks, dans, etc.
 

mmx

Cartier
I de fall där hot inte används så är väl grundidén samma som i magi: distraktion? Distraktion i form av high-five, fotbollstricks, dans, etc.
Nej. Handgreppen är aldrig det centrala när det gäller cons, kortmekanik, ficktjuveri osv. De kör enkla, robusta grepp. Deras huvudkompetens är att välja ut sina mål. Eller marks som det heter. Tricket är att inte bli utvald. Låt de jävlarna hitta ett enklare mål mat bara.

Underhållningsmagiker i tv kan ju skita i att välja ut mål, de klipper helt sonika bort när de blir avslöjade. Svårare att klippa bort när man blir avslöjad med en dumpad lek i knäet i ett shady pokerparti.
 
Topp