• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Så mycket bättre 2016

Haha ja de spelar ju till och med på Ghost på rix FM nu för tiden så onekligen har de lyckats. De sa ju när de precis startat något i stil med "vårat uppdrag är att indoktrinera pöbeln med satans budskap" dessutom...

• Like
Reactions: PCB
Som ni säger, mer rock behövs! Är ju inte direkt som att vi i Sverige har brist på dessa heller och några har ju redan varit med i "folkhems-tv" som körslaget osv så som Ralf Gyllenhammar från Mustasch och Joakim Cans från Hammerfall.

Edit; Tänk Papa Emeritus från "Ghost" i detta program haha. Givetvis "in character". Det vore nåt, googla om du inte har koll på denna herre ;)
Definitivt mer rock. Håller med föregående att skippa Joey Tempest skulle bara bli segt. Men Cans, Ralf som nämdes tidigare eller varför inte Nicke? Skulle bli riktigt intressant med historia fr Entombed, Hellacopters mm.

Nu hoppas jag att någon schockar och kör Tommy Nilsson från när han frontade Easy Action.

Om ni fick sätta ihop en dröm line för programmet på internationella artister. Vilka skulle det vara?
Jag skulle vilja se
Bruce Springsteen
Axl W Rose
Celine Dion
Taylor Swift
Lady Gaga
Prince
Puff Dady

Då är många genrer täckta och Bruce får även gå som gamlingen i programmet. Det är bara up and comming som saknas men tänkte Tylor Swift där.

Om ni fick sätta ihop en dröm line för programmet på internationella artister. Vilka skulle det vara?
Jag skulle vilja se
Bruce Springsteen
Axl W Rose
Celine Dion
Taylor Swift
Lady Gaga
Prince
Puff Dady

Då är många genrer täckta och Bruce får även gå som gamlingen i programmet. Det är bara up and comming som saknas men tänkte Tylor Swift där.

De jag helst hade velat se är döda dessvärre (Lemmy och Dio) men frågan är om man skulle slänga ihop en helt random mix då kanske bara för att det ska bli så flummigt som möjligt?

Ok vi kör på

Bruce Dickinsson

Dr. Bombay

Snoop dog

Björn Rosenström

Tarja Turunen

Adele

Dr. alban
_______

Önskecoversen då?

Bruce kör Bombays "SOS the tiger took my family" komplett med allsång i publiken

Bombay kör "Nemo" från Tarjas tid i nightwish.

Snoop går all in och gör en Snoop Lion reggaeversion på Rosenströms "Het", skulle bli årets sommarplåga!

Björn kör en nedskalad akustisk version av "fear of the dark" på svenska. "rädd för mörkret, rädd för mörkret, har en konstant rädsla att någon alltid är där" på grov Göteborgska.

Tarja kör en liten specialare och varvar rapp och opera i en version av Snoops "drop it lite its hot", på finska!

Adele är tråkig (även om hon sjunger fantastiskt) och kör en trallvänlig cover på Albans "hello Africa".

Alban då? Denna nationalklenod gör en mäktig cover på Adeles Bond-låt "Skyfall" och bjuder in Adele i en duett.
Ja jag har dålig humor...

Tillbaka
Topp