• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Såg en klocka idag i lunchkön... vågade inte ge en komplimang!

n1tro

Panerai
Solade vid hotellpoolen i somras i Turkiet och två solstolar bredvid satt en engelsk äldre herre med sin fru. Frågade vilken Paneraimodell det var han hade på handleden, och sedan satt vi och diskutera klockor ett bra tag hehe. Tog dock emot att fråga först men det var OK ;D
 

Mangusta

Cartier
Det måste vara typiskt svenskt att inte våga ge en komplimang och för all del inte kunna ta emot en komplimang heller. Kanske därför som jag aldrig, och då menar jag verkligen aldrig, får några komplimanger för mina klockor i Sverige men utomlands så händer det relativt ofta. Det är lika trevligt varje gång vare sig jag bara säger ett kort tack eller hamnar i en diskussion med personen. :)
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Instämmer, fegis! Jag hade aldrig kunnat hålla käften :)


Om jag är ute och rullar hatt och ser fina klockor i lokalen, pratar jag nästan alltid med ägarna. Tyvärr är det så att i 9 av 10 fall så är personerna kanske inte så väldigt klockintresserade och i något fall kan dom tycka att jag är lite konstig som ska prata klockor med dom.

Men i bästa fall kan det bli som när jag, Micklos(?) och Micke S träffas av en ren slump på Bishop Arms i Solna. Det börjar med att Micke_S slår till mig i bröstet, efter att ha "känt" mig i 2 min, och säger till mig "-Kolla en 16800!!" jag skriker "-Var?". Sen tittar vi på varandra och frågar oss själva hur han kunde veta att jag var intresserad av klockor. Ägaren tittar förskräckt på oss och frågar om vi är intresserade av klockor? 30 sekunder senare konstateras det att samtliga är medlemmar på KS.
 
Topp