• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Såld: IWC Aquatimer i fullständigt briljant skick... (edit: nu med rätt ref.nr!)

Shadyboy

Silver
Min IWC Aquatimer (ref 3568-10) känner sig en smula förbisedd av min handled pga köp av ny klocka varför jag nu hjälper den med denna kontaktannons efter en ny handledspartner för findykaren att få gosa med...

Klockan är en 2013 och är i så nära mint condition du överhuvudtaget kan komma. Kommer med komplett fullset dvs:
  • Ytterbox
  • Innerbox
  • Cert
  • Manualer
  • Polerduk
  • Tags
  • Verktyg för byte av bracelet (behövs dock ej eftersom du kan byta strap helt utan verktyg... men verktygen följer med boxen per automatik oavsett vilken IWC-modell man köper.)
  • Kvitto på ruckning samt provtryckning (inkl mätdata från provtryckningen) från Krons Ur/Nymans. (utfördes 2014 av Mathias om jag inte minns fel).
thumb_IMG_5864_1024.jpg
thumb_IMG_5861_1024.jpg
thumb_IMG_5867_1024.jpg
thumb_IMG_5876_1024.jpg
thumb_IMG_5870_1024.jpg
thumb_IMG_5874_1024.jpg
thumb_IMG_5880_1024.jpg
thumb_IMG_5882_1024.jpg

Rekommenderar starkt att läsa igenom Ablogtowatch review av den för ytterligare information:
http://www.ablogtowatch.com/iwc-aquatimer-watch-review/

Jag har relativt smala handleder och denna sitter helt perfekt eftersom lugsen och bandet är svept nedåt direkt från case. Du känner inte att du har den på dig ärligt talat. Så bra sitter den (på mig iaf). För övrigt sjukt läcker lume då alla siffror i den saffirglasöverdragna (fullständigt omöjlig att repa!) inkl 12-3-inlägget också har lume. Googla på lumeshots om inte annat!

Klockan och jag finns i Stockholm och f2f och swish är det som gäller såhär på 2015-talet. Prisidén är 24900:- men den som har högsta budet därikring får möjlighet att köpa den. Vi gör med fördel upp affären i urhandel eller annan säker plats för oss bägge, och eftersom den är i felfritt skick och affären görs upp f2f så är det ingen returrätt. Skulle du bo på annan plats i landet och är mycket seriöst intresserad så kan eventuell frakt/transport diskuteras (reser lite i jobbet ibland, och har bil och rätt så lediga helger så närområdet går även det att lösa). Vid försäljning bjuder jag såklart på den obligatoriska espresson också!
Skambud raderas såklart omgående, och vill du ha en känsla för var gränsen för ett skambud ligger så tar du en titt på Chrono24 och titta på priserna där. Sedan tar du en snabb titt i spegeln... skäms du då av blotta åsynen av ditt eget ansikte redan INNAN du skickat iväg budet så vet du redan då att Skicka-knappen inte är något för dig. :)

Alla frågor och bud hanteras i PM. Och tveka inte det minsta att höra av dig om du har några frågor!

Mvh Jakob

EDIT: Nu ändrat till rätt referensnummer! Skrev 02 på slutet, men denna är en 3568-10 (dvs den senare modellen efter uppdateringar)!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp