• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad *Såld* TÄRNAN VATTENTÄT

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Tärnan "Oceanographer" Vattentät (30 bar) Fullset (boxar och cert) t s.
En på forumet välkänd modell; planerad i 200 ex detta är No 10. Har det pålitliga ETA 2824-2 automatverket, vilket lär kunna tas om hand av vilken urmakare som helst.
Klockan är 42 mm exklusive den skruvade kronan. Glaset är ett domat safirglas. Det här exemplaret har den helt borstade länken.

Klockan har spår av användning s k hairlines men inga dinks på boetten, den har dock fått en liten smäll med ett par mindre färgsläpp på vridringen mellan 30 och 35 min som följd (se bild 4).
Det här är i mitt tycke den ultimata beatern; en riktgt robust och tålig klocka. Grym och snygg!
IMG_5728_zps6a2f3cae.jpg

IMG_5724_zpscaf57d6b.jpg

IMG_5733_zps06962afb.jpg
IMG_5729_zpse28ad2fa.jpg

IMG_5723_zps4722bf87.jpg

IMG_5722_zps5f08a9f4.jpg

IMG_5720_zps33226484.jpg


Det svarta vintagebandet från Rios medföljer samt ett s k bondnato i svart/brunt (vilket jag inte gitter fotografera).

[stryk]3600:-[/stryk] 3500:- inkl rekad frakt
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: TÄRNAN VATTENTÄT TS

Riktigt bra pris för den enda svenska klockan jag skulle kunna tänka mig köpa! Lycka till med försäljningen.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Då vissa kommer med negativt kladd i annons som är "on hold" så vill jag med hänsyn till den presumtive köparen påpeka att det lilla färgsläppet enkelt kan göras osynligt för den som så vill.
Föresten är det iögonfallande att någon som valt detta nick är så känslig :)
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Kettil skrev:
Då vissa kommer med negativt kladd i annons som är "on hold" så vill jag med hänsyn till den presumtive köparen påpeka att det lilla färgsläppet enkelt kan göras osynligt för den som så vill.
Föresten är det iögonfallande att någon som valt detta nick är så känslig :)

Haha jag väljer att inte kommentera mer än att jag inte såg min kommentar som negativ och ber om ursäkt för det.
Hoppas affären går bra!

/Mattias
 
Topp