• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söker enhandare -Perfekt semesterklocka

Skeeter

Panerai
Botta Design i Tyskland
De har tom "klippdocke" modeller på hemsidan så man kan printa klockan i rätt storlek och prova dem på handleden.
Finns både som Automat och Quartz
https://www.botta-design.de/en/watchmodels

NOVA44.png

Dreierauswahl-UNO-24-Plus-NEO-ws-2.png
 

engst

Cartier
Tack för tipset om Botta. Visste inte att de hade en sådan bredd. Gillar också deras "vanliga" Bauhaus-inspirerade modeller.

Hade förresten varit kul om deras enhandare i stället för datum visat årtal ;)
 

Leafvalley

Cartier
Vad har vi för kunskap om enhandare, d.v.s. klockor med endast en visare? Jag har fått ett jobbigt sug efter en sån nu när semestern börjar men har dålig (ingen alls) koll på vad det finns på marknaden som är lättillgängligt och prisvärt.

Med lättillgängligt menar jag alltså att man inte behöver åka flodbåt i Tanzania för att komma till en lokal urmakare i djungeln som skapar fina enhandare av elfenben, utan något man klickar hem på nätet eller kliver in i en klock butik och köper rakt av.

Med prisvärt menar jag inte en Meistersinger för 45' utan snarare runt några tusenlappar. Den lär ju bli väldigt sparsamt använd, men under semestern så borde den få hänga på för att lugna sinnet.

https://www.christopherward.co.uk/watches/dress/c1-jumping-hour-range
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
I sann dödgrävaranda gräver jag fram min snart 3 år gamla tråd bara för att berätta att jag blivit med ytterligare en enhandare. Till skillnad från min Luch som kommer på läder och förmodligen havererar vid fuktig väderlek så har denna Slow Mo iaf länk och 10 ATM
3A155213-32E0-4838-968A-7760DB89BE22.jpeg
 

Hugii

Audemars
Om jag någon gång har möjlighet att ta semester ska jag fan ha en klocka med enbart månfas.
Har varit sugen på det i 10 år men svårt när man har småbarn.

Hade en chef för några årsedan som tog av sig klockan när han gick på semster. "Nu är hjärnan och kroppen på semster, de behöver inte ha koll på tiden".
 
Topp