• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söker quartzdykare

namkrad

Cartier
2-Faktor
@koze
7C43 vs 7548
3B60F27F-F26F-4C1D-B48D-C66CADBBD443.jpeg
 
Senast ändrad:

Tobyponken

Cartier
Om man får bumpa tråden lite...?
Är ägare av en skx007. Gillar den...MEN... jag blir tokig på hur pass känsligt verket är. Jag har tappat den kanske 4 ggr på ett år. Alla gånger har den behövt service för att smällen fått verket att stanna. Inget tapp har varit mer än en meter och aldrig i betong, trägolv och en gång på heltäckningsmatta. Är quarts en bättre väg att gå om man är lite klumpig som jag?
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
Om man får bumpa tråden lite...?
Är ägare av en skx007. Gillar den...MEN... jag blir tokig på hur pass känsligt verket är. Jag har tappat den kanske 4 ggr på ett år. Alla gånger har den behövt service för att smällen fått verket att stanna. Inget tapp har varit mer än en meter och aldrig i betong, trägolv och en gång på heltäckningsmatta. Är quarts en bättre väg att gå om man är lite klumpig som jag?
Det låter så :D Sjukt trevliga klockor som allt som oftast är hyggligt exakta i tidsangivelsen.

6F18E839-D9C9-4D08-987B-F0B8F51E8BF8.jpeg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Om man får bumpa tråden lite...?
Är ägare av en skx007. Gillar den...MEN... jag blir tokig på hur pass känsligt verket är. Jag har tappat den kanske 4 ggr på ett år. Alla gånger har den behövt service för att smällen fått verket att stanna. Inget tapp har varit mer än en meter och aldrig i betong, trägolv och en gång på heltäckningsmatta. Är quarts en bättre väg att gå om man är lite klumpig som jag?
Finns ju mest vintage som är quartz. Då har du ju andra problem som att dom kanske inte är täta osv. Kanske titta på en cwc dykare. Dom är små, behändiga och är quartz. G-shock finns ju alltid också.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Om man får bumpa tråden lite...?
Är ägare av en skx007. Gillar den...MEN... jag blir tokig på hur pass känsligt verket är. Jag har tappat den kanske 4 ggr på ett år. Alla gånger har den behövt service för att smällen fått verket att stanna. Inget tapp har varit mer än en meter och aldrig i betong, trägolv och en gång på heltäckningsmatta. Är quarts en bättre väg att gå om man är lite klumpig som jag?
Om man är klumpig på den nivån som du beskriver så skulle jag definitivt avråda från alla mekaniska klockor. Mitt bästa tips är att gå på G-Shock!
 

Manou

Breitling
Finns ju mest vintage som är quartz. Då har du ju andra problem som att dom kanske inte är täta osv. Kanske titta på en cwc dykare. Dom är små, behändiga och är quartz. G-shock finns ju alltid också.
Fördelen med CWC i min mening är de fasta bandstiften. De gånger mina klockor fallit i marken har varit på cykel, då stiften utsätts för hög belastning, i synnerhet om marken är ojämn. Pang. Så förlorade jag min Certina Ds auto.

Seiko RAF-klockorna har också fasta bandstift, om man vill ha något mer pilotigt.
 

Mange73

Breitling
Seiko vintage dykare quarz, vet dock inte hur vattentät den är....
 

Bilagor

  • IMG_20191101_161336.jpg
    IMG_20191101_161336.jpg
    117.9 KB · Visningar: 1
Topp