• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Saddam Hussein klocka

Historienörd som jag är så har jag massor av frågor. Men jag antar din moster lever alltså, men med yngsta dottern syftar du på Hala då? Hur, var och när fick din moster klockan, det måste ju din moster berättat? Om hon kan stryka att hon personligen fått klockan så är nog klockan värd en slant. Men om inte, så är nog klockan inte värd mer än vad guldet kostar idag. Jag antar klockan är i guld, eftersom Saddam personligen gett den som gåva.
Ja det stämmer bra! Det är Hala som hon är vän med (än idag) jag ska höra med min moster mer gällande historian bakom klockan.

Hej!
Jag har grävt fram en klocka som jag ärvt från min moster. Hon fick den i gåva av Saddam Hussein runt 80/90-tal, dock hittar jag ingen info om den någonstans på nätet. Försökte värdera den via Kaplans dock tar de inte emot föremål med politisk motiv (vilket jag kan förstå) någon kunnig?
Om den inte är i ädelmetall skulle jag gissa 500kr om någon visar intresse.

Tillbaka
Topp