• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saknad endlink till Breitling...

wkbrg

Breitling
Hallå där.
Grön här och relativ fattiglapp (lite avundsjuk på allas fina klockor), men jag har i alla fall en Breitling Super ocean från sent 90-tal som jag tycker mycket om.
För ett antal år sen fastnade jag med klockan och lyckades sabba armbandet, det är tydligen inte så lyckat att ha klockan på sig på jobbet och vara klantig...
En endlink är skrot, jag har den inte ens kvar för den blev krokig (!) och jag slängde den i ren frustration. Jag tappade sugen litegrann och klockan blev liggande. Nu tänkte jag att det är väl f-n att inte använda den, så jag vill ta tag i och fixa problemet.

Resten av armbandet är i gott skick Det känns lite B att köpa ett helt nytt armband för en massa pengar för en klocka som inte är så brutalt värdefull. Inte har jag råd heller.
Har kollat runt lite på nätet men hittar ingen vettig ersättning. Jag misstänker att om jag går till ett ställe som kan serva Breitling försöker de kränga på mig ett helt nytt armband och det känns lite omotiverat.

Vad hade ni gjort i detta läge?
(Länken som sitter på är Professional I, märkningen på den endlink som finns kvar är 861A.)
 

Weberg

Audemars
Klart du ska få fart på Bratten! Börja med att kolla på Ebay. Hittar du ingen nu så lägg en bevakning. Annars finns det aftermarket-delar som du kan använda tills du hittar originalet. Har inget bra tips just nu, men ska kolla runt och återkomma.

EDIT: kolla på www.urdelar.se Har de inte i lager kan de kanske hjälpa dig vidare.
 
Topp