• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Schteek på Stockholmsveckan i Visby!

Behövs en stekig klocka på armen i baren på Burmeister?

  • Ja, tveklöst.

  • Nej, ett elegant ur på ödleläder går också bra.

  • Nej, ingen klocka alls, bara ett snyggt armband med pärlor.

  • Ja, fast endast Rolex räknas.


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Man bör ha stekig klocka och på v29 så vill man inte träffa intressanta människor och föra intelligenta samtal utan något helt annat.....


Har jag hört....

Du överskattar klockkunskaperna hos gold-diggers. Kraftigt.
Du kommer undan med precis vilken klocka som helst bara du har ett hyfsat bord fyllt med sprit. Punkt.
Summerar mina tankar väl kring fenomenet. Ska man ändå ha en klocka för att imponera är det något i guld som gäller. Sub är nog det som fungerar allra bäst just för att designen bör vara känd för de med även minimal klockkunskap. Den utstrålar ROLEX. Därtill tror jag en vanlig Sub i stål på ett plojigt Nato typ DW hade fungerat väl. Till sist även klockor som ser ut att ha exklusiv och modern design(i allmänhetens ögon) dvs AP, Hublot etc.
 
Ap och Hubbar har gjort sitt på kallis och bur. Kör helguld Skydweller. Glöm inte att du kan klättra in på Kallis igen om du blir utslängd. Du bör dock vara rätt lång!

:)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jo förvisso, gratis dricka i mängder slår aldrig fel

Men de tenderar att känna igen en fet hublot över en 14270.

Jag tillhör ju de som vill glida under radarn.(numer, har också gått bananas i Visby v 29 när jag var ung, dum, osäker och omogen.)

Men jag hamnade bredvid en kille på en fest för inte så länge sedan, som åldern till trots absolut inte vill flyga under radarn. Vi är 30+ båda två och tjejen han hade med sig var väl kanske 19?

Hursomhelst så kommenterade jag hans rosegulds-royal oak och hur fin den var. Han beklagade då att den tyvärr flyger under radarn i alldeles för hög utsträckning medan hans helgulds sub däremot gav honom den uppskattning han eftersökte (av 19 åriga brudar dvs). Kanske ska tillägga att snubben e kriminell också...

Summa sunmarum - hel- gulds sub is the way to go. Men jag vill ändå påstå att klocka är sekundärt till spritbord i alla avseenden här.
 

Apansson

Torpare
Dyrt, ja. Vulgo, nej :)
image.jpeg

Jo, det är vulgo. Förbannat jävla coolt dock. Vill ha en sån här.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
@klockodile, finns din panerai 47mm i guld? Isf lär den synas :D

B-ling chronomat evolution i guldguld på länk kan ju va rätt vräkig med (om än snygg också, i rätt sammanhang och på person)!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Har man tagit beslutet att åka till Visby vecka 29 är det ett obligatorium att gå all in; på med guldsuben eller fotbollsspelar-Huben, hyr en Ferrari, beställ in en treliters Grey Gosse och satsa järnet. Inget smalt alltså, det ska vara hög igenkänningsfaktor på schtekattributen. Kan du så komplettera med en lite för ung tjej (eller tjejer?).
 

charles8

Omega
2-Faktor
Man kan ju ställa en fråga om veckan innan också. V.28 är det ju tennisvecka i Båstad!!! Alla ''coola'' kör båda veckorna i hyrd Ferrari, men använder de på samma klocka mån tro eller är det all-in RM 027 under v.28???
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Man kan ju ställa en fråga om veckan innan också. V.28 är det ju tennisvecka i Båstad!!! Alla ''coola'' kör båda veckorna i hyrd Ferrari, men använder de på samma klocka mån tro eller är det all-in RM 027 under v.28???
De riktigt coola köra alla tre veckorna ;)
www.stockholmsveckan.com

Självklart med minst 3 olika RM om det ska vara riktigt schtek!

//Von Hummerstjärt
 
Topp