• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SD 1665 eller Sub 1680 Red

Andersml

Audemars
2-Faktor
Funderar på denna Rolex 5513 från 1978 - vad anser ni Rolexgurus att den borde kosta?
Box o papper finns och säljaren begär 6800 EUR

image.jpg
image.jpg
 
Har en 5513 och en röd 1680 och vill ha en 1665. Å andra sidan vill jag inte släppa min röding för en. Och att öka på med en dykare till känns tveksamt. Inte minst ekonomiskt. :)
Har inbillat mig att 1665 och 5513 är för lika och att 1680 och 5513 kompletterar varann bättre... Kanske har tänkt fel där.
Hmmmm.....


Jag skulle sålt 5513. 1680 röd och en SD 1665- vilken fruktansvärt kool kombo. Tyvärr för min del måste jag välja antingen eller:(
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Jag skulle sålt 5513. 1680 röd och en SD 1665- vilken fruktansvärt kool kombo. Tyvärr för min del måste jag välja antingen eller:(
Att sälja 5513 frigör inte den pengen tyvärr.
Men då jag har en 1655 också har jag insett att det skulle vara coolt med en av varje fyrsiffrig slutsiffra 5-ref, 1655, 1665 och 1675. Men då får både 5513 och 1680 lämna.
Tack för den tvångstanken förresten martinhook! :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack för alla bra synpunkter. Ju mer jag tänker på det ju mer lutar det åt en 1665. Jag har alltid gillat större klockor och tycker subbarna känns lite "små". Dessutom är super doomen koolast av all glas. Det röda är onekligen mycket unikt och något som gör att 1680 sticker ut. Jag får väl sälja några väl valda organ och go all in på en DRSD :)

Tycker inte att ur känns större då de är tjockare, snarare tvärt om.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
68B04ED1-FF6B-4CF2-831E-5A7FC3203D39_zps2hm9srks.jpg

37500 dollars just nu på VRM. Bara att slå till! :greedy::nailbiting::hungry:

Edit: inte min klocka, i fall någon till äventyrs trodde det. Snodda bilder, m a o.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Funderar på denna Rolex 5513 från 1978 - vad anser ni Rolexgurus att den borde kosta?
Box o papper finns och säljaren begär 6800 EUR

image.jpg
image.jpg

Svårbedömd klocka utan att veta årsmodellen och att tavlan är rätt. Skulle krävas bättre bilder på bandhornen för att bedöma slipningen.

Spontant så ser den fin ut och priset känns skäligt med box och papper, med tanke på senare års värdestegring. Har sett 5513 från 30.000 - 400.000 kr.
 

thomastheswede

Audemars
Funderar på denna Rolex 5513 från 1978 - vad anser ni Rolexgurus att den borde kosta?
Box o papper finns och säljaren begär 6800 EUR

image.jpg
image.jpg

Otroligt vacker patina tycker jag. Priset känns ganska rimligt om man ser till vad handlare brukar begära, hade ju gärna sett att den var VÄLDIGT komplett för det priset (ankare, böcker osv) så man slapp jaga runt efter det själv vilket kan bli jävligt dyrt numera. Men så är jag också full set-fanatiker.
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Otroligt vacker patina tycker jag. Priset känns ganska rimligt om man ser till vad handlare brukar begära, hade ju gärna sett att den var VÄLDIGT komplett för det priset (ankare, böcker osv) så man slapp jaga runt efter det själv vilket kan bli jävligt dyrt numera. Men så är jag också full set-fanatiker.
Tackar för er input. Klarar mig utan ankare:)....bara klockan är fin. Får se vad det blir av det hela!
 

poormans

Rolex


det diskuterades nyligen på vrf och någon hade kollat av marknaden och hittat runt 60-70 st
det fanns en del som menade att det var färre än 500 rail dial tillverkade

iofs kanske ingen omöjlighet men tanke på det korta produktionsspannet

jag är dock lite mer skeptisk då rolex hade en större produktion i slutet av 70 talet och att det bara skulle blivit en eller två batcher ifrån Stern med rail dials

det låter för mig som en liten siffra då de även tillverkade comex tavlorna, mm

men som sagt med rolex är allting möjligt
 

poormans

Rolex
Funderar på denna Rolex 5513 från 1978 - vad anser ni Rolexgurus att den borde kosta?
Box o papper finns och säljaren begär 6800 EUR

image.jpg
image.jpg


för över 60k hade jag velat ha bättre visare, för övrigt är det svårt att sia om värdet då inget serie nr anges, är certet skrivet eller hålslaget? stämplat/daterat? matchar tavlan serie nr på boetten och hur mkt är den polerad?

cheers
christian
 

falten

Cartier
det diskuterades nyligen på vrf och någon hade kollat av marknaden och hittat runt 60-70 st
det fanns en del som menade att det var färre än 500 rail dial tillverkade

iofs kanske ingen omöjlighet men tanke på det korta produktionsspannet

jag är dock lite mer skeptisk då rolex hade en större produktion i slutet av 70 talet och att det bara skulle blivit en eller två batcher ifrån Stern med rail dials

det låter för mig som en liten siffra då de även tillverkade comex tavlorna, mm

men som sagt med rolex är allting möjligt

Mjo håller med om 500st låter lite, med tanke på att inte direkt alla läggs ut och fotas över internet...

Tycker man också har sett rätt många till försäljning , och att det det toti ska vara 500., njaa...

Min helt oprofessionella uppfattning
 

poormans

Rolex
Mjo håller med om 500st låter lite, med tanke på att inte direkt alla läggs ut och fotas över internet...

Tycker man också har sett rätt många till försäljning , och att det det toti ska vara 500., njaa...

Min helt oprofessionella uppfattning


flera av de mer ärrade veteranerna var mer skeptiska och med tanke på att det är svårt att täcka in alla marknader, samlare, auktionshus, osv så blir en sådan undersökning lite haltande

undrar hur många rail dials tex bara mike woods och haywood milton har i sina samlingar?? utöver de comex rail dials de har

cheers
christian
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
för över 60k hade jag velat ha bättre visare, för övrigt är det svårt att sia om värdet då inget serie nr anges, är certet skrivet eller hålslaget? stämplat/daterat? matchar tavlan serie nr på boetten och hur mkt är den polerad?

cheers
christian
På hemsidan framgår: Baujahr: 1978 (5.7 Mio.Nr.)

Dock inga bilder på cert o box som ska finnas med.
Får begära det.

Men den verkar alltså dyr enligt många.....

Tack för era synpunkter!
 
Topp