• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SE watches

H.E Pennypacker

Breitling
2-Faktor
Nån som gjort affärer med SE watches som är baserade i Kalmar och kan ge lite återkoppling om de
Jag har tyvärr inga erfarenheter av SE watches, helt ovetande om deras existens tills nyss då bor ändå i Kalmar trakten. En riktigt trevlig överraskning med att ha fått en handlare med showroom i stan. Jag har kollat runt lite kan inte hitta några omdömen/kund recensioner förutom ortmann93 här i tråden. Väntar med spänning på att tidigare kunder dyker upp här i tråden och delar med sig av sina erfarenheter
 

ez88

Omega
2-Faktor
Gjort en större bytesaffär med dom, inga konstigheter alls.
Snabba och proffsiga.

Fick låna ett rum på deras bank där vi gick igenom allt i lugn och ro och betalningen gjordes på bank.
 
Senast ändrad:

H.E Pennypacker

Breitling
2-Faktor
Gjort en större bytesaffär med dom, inga konstigheter alls.
Snabba och proffsiga.

Fick låna ett rum på deras bank där vi gick igenom allt i lugn och ro och betalningen gjordes på bank.
Jag sålde precis min klocka till dom i deras butik ! Kan rekommendera dom starkt, trevlig med goda kunskaper
Stort tack för informationen! Jag kommer att ta med mig det när jag till våren kommer ge mig ut på jakt efter en nya klocka
 

fransadevin

Breitling
VARNING!

Sålde min rolex till dessa skojare som drog sagor att Rolex klockor är nu svårsålda,och jag gick på det tyvärr.
Fick 85000:- för min rolex.......
Nu säljer dom den på blocketsida för hela 179000:-!!!!!!!
Snacka om att bli blåst av dessa herrar.
Är man inte insatt i klockvärden lurar dessa två skojare skiten ur en.
 

Johled00

Panerai
2-Faktor
VARNING!

Sålde min rolex till dessa skojare som drog sagor att Rolex klockor är nu svårsålda,och jag gick på det tyvärr.
Fick 85000:- för min rolex.......
Nu säljer dom den på blocketsida för hela 179000:-!!!!!!!
Snacka om att bli blåst av dessa herrar.
Är man inte insatt i klockvärden lurar dessa två skojare skiten ur en.

Har ingen vetskap eller kunskap gällande bolaget som efterfrågades i TS.

Men som svar på sitt inlägg @fransadevin så kan jag respektera din frustration. Dock har jag svårt att se att det är upp till köparen att se till att säljaren får rätt pris i efterhand.

Du valde att sälja och då accepterade priset, svårt att se att du kan vara missnöjd efteråt.
Dock besviken på att du inte kollade upp det bättre kan du bära.
 
Senast ändrad:

Watchie

Patek
2-Faktor
VARNING!

Sålde min rolex till dessa skojare som drog sagor att Rolex klockor är nu svårsålda,och jag gick på det tyvärr.
Fick 85000:- för min rolex.......
Nu säljer dom den på blocketsida för hela 179000:-!!!!!!!
Snacka om att bli blåst av dessa herrar.
Är man inte insatt i klockvärden lurar dessa två skojare skiten ur en.
Vilken är det ?
 

FlipSwede

Audemars
Om det hade varit ett seriöst företag så borde de i vart fall inte ha gett vilseledande information. Borde dessutom ha gett ett rimligt bud.
Och vad är ett rimligt bud då?
Och vad är vilseledande information?

Givetvis ska ett företag vinstmaximera så mycket det bara går.
Dessutom vet ingen vad klockan säljs för heller.
Begära kan de göra så mycket de vill.
I slutänden bestämmer marknaden vad den vill betala.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
ingen dj 36 expert, men 179 är väl att ta i för den, sedan håller jag med om , enligt din story, så har de ej ev varit fullt transparanta i dealen, vill man köra en business long term så skulle jag uppträtt annorlunda, å andra sidan - är ingen superlätt modell att kränga för dem , och de ska oxå ha en slant
 

rickards

Rolex
2-Faktor
För mig låter det rätt dumt att knata in i en butik och sälja sin klocka utan att kolla upp vad man känner är rimligt att få, för att sen bli sur i efterhand? Själv skulle jag utgå från att en handlare faktiskt erbjuder ett jäkligt lågt prisförslag, det är liksom deras grej att köpa billigt och sälja dyrare 🤷‍♂️
 
Senast ändrad:

Chun

Omega
2-Faktor
Och vad är ett rimligt bud då?
Och vad är vilseledande information?

Givetvis ska ett företag vinstmaximera så mycket det bara går.
Dessutom vet ingen vad klockan säljs för heller.
Begära kan de göra så mycket de vill.
I slutänden bestämmer marknaden vad den vill betala.
Rolex svårsålda? Och då med hänvisning till det lägga ett bud som understiger nästan 100 tkr från vad företaget självt lägger ut klockan för? Dvs vad företaget självt värderar klockan till. Seriöst agerande?
 

Chun

Omega
2-Faktor
För mig låter det rätt dumt att knata in i en butik och sälja sin klocka utan att kolla upp vad man känner är rimligt att få, för att sen bli sur i efterhand? Själv skulle jag utgå från att en handlare faktiskt erbjuder ett jäkligt lågt prisförslag, det är liksom deras grej att köpa billigt och sälja dyrare 🤷‍♂️
Visst det kan begäras av oss som är insatta i olika Rolex referenser, tillbehör mm men en person som inte rör sig i klockcommunityt och som har en Rolex som denne vill sälja borde väl åtminstone kunna utgå ifrån att man får ett rimligt bud av ett företag som handlar med klockor? Självklart att handlare lägger sig i underkant men en diff på nästan 100 tkr med hänvisning till att klockan är svårsåld är för mig inte seriöst.
 
Senast ändrad:

fransadevin

Breitling
För mig låter det rätt dumt att knata in i en butik och sälja sin klocka utan att kolla upp vad man känner är rimligt att få, för att sen bli sur i efterhand? Själv skulle jag utgå från att en handlare faktiskt erbjuder ett jäkligt lågt prisförslag, det är liksom deras grej att köpa billigt och sälja dyrare 🤷‍♂️
Blev först arg,men ganska omgående ledsen och kände mig dum att jag trodde ett företag som säljer dyra klockor är något man kan känna förtroende för.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Visst det kan begäras av oss som är insatta i olika Rolex referenser, tillbehör mm men en person som inte rör sig i klockcommunityt och som har en Rolex som denne vill sälja borde väl åtminstone kunna utgå ifrån att man får ett rimligt bud av ett företag som handlar med klockor? Självklart att handlare lägger sig i underkant men en diff på nästan 100 tkr med hänvisning till att klockan är svårsåld är för mig inte seriöst.
Vet inte riktigt om jag håller med. Äger man en Rolex känns det ändå väldigt rimligt att man har lite hum om värdet? Jag har inte koll på rolexreferenser, men skulle jag sälja en klocka som har ett betydande värde hade iallafall jag kastat ett öga på marknaden med 5 minuter googlande.
 

fransadevin

Breitling
Självklart trist, vill inte spela besserwisser, men är ändå svårt att förstå att du inte lite snabbt kollade upp ett rimligt värde?
Förstår,en läxa jag kommer få bära med mig länge.....
Klart jag viste på ett ungefär om värde men inte inte en aning att med roulett datum skulle vara så eftertraktade och
hög prisskillnad.
 
Senast ändrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
Förstår,en läxa jag kommer få bära med mig länge.....
Äsch. De kommer ändå inte kunna sälja den för det priset.

Jag gissar på runt 110k


IMG_1596.png
 

Chun

Omega
2-Faktor
Vet inte riktigt om jag håller med. Äger man en Rolex känns det ändå väldigt rimligt att man har lite hum om värdet? Jag har inte koll på rolexreferenser, men skulle jag sälja en klocka som har ett betydande värde hade iallafall jag kastat ett öga på marknaden med 5 minuter googlande.
Har svårt att tro att exempelvis nym**ur eller berg**ur skulle ha agerat på det sättet? Eller tror du det?
 

FlipSwede

Audemars
Rolex svårsålda? Och då med hänvisning till det lägga ett bud som understiger nästan 100 tkr från vad företaget självt lägger ut klockan för? Dvs vad företaget självt värderar klockan till. Seriöst agerande?
Absolut 100% seriöst.
Varför skulle det inte vara det tycker du?

Anser du DJ36or lättsålda långt över nypris?
Företaget värderar inte klockan till 179. Var får du det ifrån?
De begär kanske det priset I hopp om att hitta en dumskalle,men varken du eller jag vet vad klockan värderas till av marknaden,dvs vad någon verkligen slantar upp och gör affär på.

Jag och de flesta andra utgår ifrån att vuxna människor är kapabla att ansvara för sina handlingar,bla de ekonomiska .
Tar man första bästa bud av en näringsidkare vars enda intresse av din pryl är att tjäna så mycket pengar det går på den,ja då får man stå sitt kast.

Lägg ner tid&jobb själv på att undersöka marknadsförhållandena för din vara, annonsera,tjafsa med folk,visa,diskutera pris och gör avslut om du vill få ut max

Eller var lat och låt en näringsidkare göra allt detta genom att sälja till denne och betala för den bekvämligheten.
 
Topp