Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dress?Det är ju två ganska olika klockor. Omegan är blingig och Tudorn är väldigt nedtonad och mycket mer toolig vad gäller allt. Så det är väl bara att välja mellan dress och tool.
I förhållande till Tudorn. Blank tavla, blanka visare, blanka partier på boett och vridring. Tudorn är ju helt matt med dassiga färger och matt boett.
Otroligt konstigt att kalla det "Dress" och "Tool". Båda är ju två stora dykarklockor liksom.I förhållande till Tudorn. Blank tavla, blanka visare, blanka partier på boett och vridring. Tudorn är ju helt matt med dassiga färger och matt boett.
Helt tokigt är det ju inte. Med lite liberal inställning skulle man kunna tänka sig att använda Seamastern i mer formella sammanhang, medan Pelagosen inte passar.Otroligt konstigt att kalla det "Dress" och "Tool". Båda är ju två stora dykarklockor liksom.
Om Seamastern passar, så passar Pelagosen också.Helt tokigt är det ju inte. Med lite liberal inställning skulle man kunna tänka sig att använda Seamastern i mer formella sammanhang, medan Pelagosen inte passar.
Dykare passar aldrig i formella sammanhang punkt. Dock tycker jag Yonssons distinktion är spot on. Det är ju en jäkla skillnad på hur dom där två klockorna upplevs.Om Seamastern passar, så passar Pelagosen också.
Njae, om du kollar på formen av de två så har Omegan mycket flera detaljer som skiner i ljuset och ger den lite mer klassisk känsla. Medans Tudorn är matt, utan specielt många polerade kanter. Pelagosen är även mer blockig än vad Omegan är och gör att den kommer ha större problem att glida under skjortärmen.Om Seamastern passar, så passar Pelagosen också.
”Skiner i ljuset”, ”blänker”..Njae, om du kollar på formen av de två så har Omegan mycket flera detaljer som skiner i ljuset och ger den lite mer klassisk känsla. Medans Tudorn är matt, utan specielt många polerade kanter. Pelagosen är även mer blockig än vad Omegan är och gör att den kommer ha större problem att glida under skjortärmen.
Nu har du dem på kroken.”Skiner i ljuset”, ”blänker”..
Är ni fiskar?
Fjäderinställningen är nog tänkt att användas med våtdräkt. Annars väljer man någon av dom tre andra inställningarna.Jag har haft båda. Gillade inte låset på Pelagos, tyckte det var stort och klumpigt. Fjäderfunktionen att låset ska justera sig efter armen automatiskt innebar att länken satt väldigt tight på ett oskönt sätt. Andra har säkert andra upplevelser men så kände jag. Nya SMP, särskilt på gummi, är ju fantastisk.
Det gör den dressigare för detI förhållande till Tudorn. Blank tavla, blanka visare, blanka partier på boett och vridring. Tudorn är ju helt matt med dassiga färger och matt boett.
Nej, du måste ju skoja? Om du kollar på boetternas finish och form så kan du omöjligt mena att Tudorn skulle passa lika bra under en skjortärm och blazer som Omegan?”Skiner i ljuset”, ”blänker”..
Är ni fiskar?
Nej, jag menar att båda är lika dåliga.Nej, du måste ju skoja? Om du kollar på boetternas finish och form så kan du omöjligt mena att Tudorn skulle passa lika bra under en skjortärm och blazer som Omegan?
Då förstår jag bättre vad du menar! Trodde du menar att tudorn fungerade lika bra. Jag köper argumentet att dykare inte ska användas till uppdressade evenemang, men samtidigt så är ju SMPn även marknadsförd att den ska fungera till alla tillfällen. Ta denna bild som ett exempel:Nej, jag menar att båda är lika dåliga.