• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seamaster Diver vs Pelagos

Jag har både en äldre SMP (blå men inte keramisk) och en svart ETA Pelagos. Har tittat på och testat både nya SMP (blå) och den blå Pelagos vilket va kandidater för mig tidigare.
Båda är mycket trevliga klockor och att utse vilken som är bäst känns svårt. Några aspekter jag tycker man kan tänka på (mina åsikter):

Pelagos görs sig bättre med lite repor/slitage än Omegan. Skaffade den själv för att ha något att ta till stranden/lekparken eller andra ställen som kan slita lite. Omegan med sin lite mer eleganta design skulle jag i alla fall bli mer bekymrad om den blev repig.

Den blå färgen på Pelagosen är är riktigt snygg men kan nog vara svårare att kombinera med olika stilar/färger än Omegan. Är det den enda klock man tänker ha skulle jag nog fundera en extra gång.

Tillbaka
Topp