• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seglingsklocka

Tips på klockor som både tål segling OCH ger ett mervärde. Mervärde kan vara olika för olika personer.
Min trogan följeslagare är en gammal PROTREK med 24h barometer, ovärdelig!
Följt mig till Nordsjön och ändå till Medelhavet!
20221112_152206.jpg

Senast ändrad:
A751E679-C580-479C-A9B1-21F5AA5DC3C9.jpeg

Kul tråd, jag bidrar med den här härliga Yema Yachtingraf’en som fick följa med på ett par Gotland Runt innan den seglade vidare till en ny ägare. Kan varmt rekommenderas 😀

Vilka klockor av bättre kvalitet och med iaf hygglig wr tål inte segling? Känns spontant inte som en enorm påfrestning på klockan om man inte smackar in den i bommen med full kraft. Fast det går ju att tjonga in klockan i källardörren likväl.

Vilka klockor av bättre kvalitet och med iaf hygglig wr tål inte segling? Känns spontant inte som en enorm påfrestning på klockan om man inte smackar in den i bommen med full kraft. Fast det går ju att tjonga in klockan i källardörren likväl.
Absolut, men för mig är det inte bara en fråga om vattentålig, utan även funktioner som ex. kompass, barometer, tidvatten, osv :)

Jag är ingen seglare, men min tidigare Pro Trek hade säkert kunna göra jobbet med bravur. Kompass, barometer, vattentät och tillhörande funktioner för tidtagning m.m. Har ett härligt minne från en fjällvandring när den larmade för lågtryck, varpå jag drog på mig regnkläderna. Mycket riktigt öppnade sig himlen ett par minuter senare och jag fick känna mig som en mästare av elementen.

1669022143207.png

Tillbaka
Topp