• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko ”Burke” med originallänk - Semi-känd från Aliens-filmerna (ref H556-5050)

Ormet

Panerai
2-Faktor
Pris
1000
Returpolicy
Nej
Bilder Skickat
  1. Ja
Seiko H556-5050 med originallänk. Från januari 1983. Denna har på senare tid blivit igenkänd i Aliens där karaktären Carter Burke bär denna modell. Detta är en av de enklare varianterna med digital och analog visning.

burke-2.png


Skicket lämnar väl möjligen lite att önska, den har dings och hairlines. Den har varit med om ett batteriläckage vid ett tidigare tillfälle men ska ha städats upp så långt denne person kunnat. Kronan i första utdragna läget används bland annat för att ställa in dag/datum men den är lite överkänslig, så det kan emellanåt vara omständigt att ställa in datum eller tex den digitala klockan.

Det positiva med denna är att under min ägo sedan april 2018 har jag har inte haft några problem med tidshållningen, den är nog inte lika stabil som ett 7548-verk men jag har bara behövt ställa om den en gång och det var idag när jag ställde om den till vintertid, den hade även fortat sig drygt 1 minut sen april. Övriga funktioner ska fungera bra, till och med lampan (om än den är supersvag :)) och alarmet fungerar.

Den mäter cirka 38 x 43 mm (exklusive krona), 18 mm mellan bandhornen. Originallänken tar min 18.5 cm handled med två mikrojusteringshål tillgodo.

Pris:
1000 kr
Frakt: 60 kr spårbar försändelse, 100 kr försäkrad och spårbar försändelse
Byte: Nej.
Retur: Nej, men om klockan inte stämmer mot beskrivningen får vi givetvis lösa det på något sätt.
Referenser från tidigare affärer: http://klocksnack.se/threads/ormet.63467/

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
 
Topp