• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko 5 Sports NARUTO & BORUTO Limited Edition (6500) tråden!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag har ju fått förmånen att få vara del av denna passaround Seiko Gaara SRPF71K1.

Lite länktips för dom som är intresserade.

För er som känner er sugna så finns dom att köpa här, finns såklart anda ställen.

Vet att @Aros på forumet kör en GAARA, förhoppningsvis så kanske det kommer att finnas anda karaktärer vad det lider! Skulle ju bli kul om vi täckte upp samtliga modeller på sikt!

Lånar lite text från passaround tråden som @Staafen skrivet så bra. Detta är alltså en limiterad utgåva av Seiko SRPF71K1 om totalt 6500st. Koockan är baserad på karaktären GAARA från den mycket populära mangaserien Naruto. " Ni som har bättre koll på detta får gärna fylla på med info i tråden. "

seiko 5.JPG
seiko 5.1.JPG
seiko 5.2.JPG

Har haft denna GAARA på handleden i 4 dagar nu, och den växer faktiskt! Tycker den sitter bra på handleden trots sina 42,5mm, men då till fördel på läder. På NATOT som följer med så blir denna klocka för hög ifall ni frågar mig. Men det går naturligtvis att skära bort den onödiga flärpen som sitter på som ett extra bihang, vad gör den för nytta egentligen .

seiko 5.3.JPG

Boxen är rolig, bild tagen av @Staafen.

1615900073141.png

Bild tagen av @Crane .

1615900223997.png

Klockan kommer med en glasbaksida, bild tagen av @Staafen . Som ni ser, så har vi Nr 2114/6500.

1615900195597.png

Jaja...här kommer det lite egna bilder.

Tycker att den blir alldeles för hög på NATO!
1615899909940.png

Bättre på läder enligt mig personligen.

1615900555800.png

DSC_0608.JPG
DSC_0651.JPG
DSC_0651.JPG
DSC_0664.JPG
DSC_0684.JPG
DSC_0638.JPG

Bilagor

• DSC_0623.JPG
    DSC_0623.JPG
    605.3 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
OK...ska försöka att plira ner en recension!

Börjar med lite FAKTA!

justnu.JPG

Det har varit riktigt kul och få bära denna SEIKO GAARA istället för mina andra slentrian klockor jag brukar bära normalt! Trodde faktiskt att denna skulle kännas gigantisk på handleden med tanke på att den skulle vara 42,5mm enligt specifikationen. Men väl på plats på handleden så gjorde den inte det, möjligtvis så kändes den för hög så länge du körde den på NATO. Jag skulle personligen bära denna GAARA på läder tror jag, även om original natot som följde med höll topp kvalité.

1616420290644.png
1616420337220.png

Som redan har sagts så är tavlan MAGISK, den har sitt eget liv beroende på hur ljuset faller på den! Gillar även att tavlan inte är helt slät, den har struktur som påminner om sand, och det får den tummen upp på. Indexen ser snygga ut, hade dock velat haft LUME runt om. Jag är en av dom som gillar LUME trots att man inte använder det särskilt ofta. Visarna går jag igång på, i alla fall minutvisaren med sin pilspetsformade design, sekundvisaren ger ett skönt intryck med sin orangefärgade spets.

1616419336871.png

1616420154758.png

Kronan hade jag personligen velat ha skruvad krona på, men det är inget måste så länge man inte skall ut och dyka på väldigt högt djup. Hade även velat haft lite mer motstånd när jag ställde tiden, det ger än högre kvalitetskänsla om det är det.

Bezeln kändes helt OK när man vrider på den, ( 120 klick ) runt om, för pengarna så känns kvalitén på vridningen bättre än väntat. Gillar även dom 2 pyramidformade raderna som gjorde klockan ännu coolare.

1616420447706.png

Calibern 4R36 är ett automatiskt urverk som har 41 timmars gångreserv enligt specifikationen, den gör jobbet galant.

1616419935012.png

Boetten har en mjuk och tilltalande design, det mörkfärgade/rökfärgade stålet matchar tavlan helt perfekt, frågan är hur patinan blir med tiden?!

Här i jämförelse med min SEIKO 7S36-02E0.
1616420621383.png

Sammanfattningsvis.

Det som var plus med klockan var.

• Tavlan.
  • Visarna.
  • Boetten.
  • Tid/Datum.
  • Att det funkar att använda så många olika varianter av band.
  • Helhetskänslan.

Det som var minus med klockan.

• Det röda tecknet Kl. 2, (ai) som betyder kärlek, " Tack för lektionen @A.Edfalk , förstör tavlan lite enligt mig. Och TACK @Crane för att du skickade med boken.
  • Att indexen inte har lume runt om, även om det finns en tanke att det inte är det.
  • Att kronan inte är skruvad, och här skulle man kunnat ha (ai) ingraverat istället och inte som det är nu på tavlan Kl. 2.

1616420244368.png

Har varit jätte kul att få testa denna SEIKO GAARA, vill även TACKA @Staafen som var så generös och skänkte klockan till detta ändamål, det var riktigt schysst gjort Bro! Jag hoppas alla kommer att uppskatta klockan lika mycket som jag har gjort!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp