• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko 5619-7010

denjohan

Rolex
Pledge Member
Pris
2500
Returpolicy
Ja, om något allvarligt avviker från beskrivningen.
Bilder Skickat
  1. Ja
Fullt i lådan, så då får det bli rensning.

Först ut är en Seiko 5619-7010 i rasande fint kosmetiskt skick, bland det bästa jag sett. Knivskarpa linjer, kalasfin tavla och dessutom originallänk med tillhörande ändlänkar i lysande skick. Mekaniskt fungerar den nästan som den ska; tidshållning, gångreserv och datum funkar precis som det ska. Det som inte funkar är att ställa GMT-handen. Idiotiskt nog gjorde Seiko den delen av urverket i plast, och den är därför känslig. Jag tänkte egentligen att jag skulle låtit fixa detta, men jag har för många projektklockor nu. Kommer i originalask i äkta japansk plast och ljuvligt murrig sjuttiotalsbrun färg.

2500 OBRO.

Nummer två är en Citizen Custom V2 dykare från tidigt sjuttiotal. Den här modellen gjordes i någon slags aluminiumlegering, så den är väldigt lätt. Sparsamt sliten PVD, mycket trevligt vintageskick. Allt ska vara original utom sekundvisaren som blivit bytt någon gång. Den som sitter på är dock bra matchande. Härligt kupat plexi. Bidirektionell vridring. Fungerar som den ska mekaniskt. Kommer på ett noname shark mesh i svart.

SÅLD 2000 kr


Frakt tillkommer eller avhämtning i Stockholm. Inga byten denna gång.

B8A83117-A3FC-4105-BE6F-B3CACA5F8884.jpeg
EEE6FB77-6FC9-4BF0-B863-F418294E574F.jpeg
11F05685-6137-4285-94EC-7ED229D74736.jpeg
57A40790-0711-4E5A-A5F7-FDE80FD9D71A.jpeg
6FCEAAB9-69DC-4AD3-AC7B-B71CDB93F23A.jpeg
1EDEFBCB-6B57-4E49-A772-BAB2F941CF00.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp