• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad SEIKO 6105-8000 -5000kr

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
6105-8000 , 1968

Det bra:
Skarpa kanter enligt bilder. Helt i original (förutom det tidstypiska gummit (wjean) och eventuellt glaset) från 1968. Visarna är plockade från en annan 6105 och matchar tavlan bra (enligt mig).

Detta är en tidig årgång vilket du förutom serienumret, ser på att det står "water PROOF" på tavla och boettlock.

Nyservat urverk (juli/aug 2014). Fick då (förutom urverkstvätt, oljor, justering) nytt sekundhjul (då det var slitet). Har nu utifrån urverks-specifikationerna bra gångavvikelse, bra amplitud (kan ta en bild på det om så önskas) och grym gångreserv.

Det dåliga
Såklart patinerad utifrån ålder. Några lättare korta repor på glaset. Mindre märke på tavlan som du ser på första bilden. Någon har våldfört sig på baksidan, vilket du ser på andra bilden. Klockan saknar kronpackning och är således ej tät (mycket vanligt för modellen).

DSC_0836_zps93bf14c8.jpg

DSC_0009_zps86e9060c.jpg




Retur:
Inga returer då pengarna är avsedda för annan klocka, men om klockan mot förmodan visar sig gå knas inom en vecka ombesörjer jag reparation. Klockan skickas i så fall till mig och returneras efter reparationen.

Pris: 5500kr inkl eventuell frakt.

Sista chansen, sedan blir det TZUK.

Det vore ändå kul om denna stannar i Sverige, så vi säger 5000kr skickad inom riket vilket är ett riktigt bra pris för en nyservad legend om ni frågar mig. Helt original och ek relumad dessutom vilket är ovanligt.
 
Topp