• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 6139

Hej har fått itag på en seiko 6139-6012 undrar om någon har någon info om den skulle bla vilja veta hur en origenal länk ser ut mvh Per-Åke ursäkta för en taskig bild
seiko blå.JPG
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Grattis!
Kul med svenskt dagskiva. Var det du som snodde den på Tradera för nån månad sen;) Här är min som farsan köpte på Ur och Penn samma år som jag föddes :) Ej originallänk dock.
seiko.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Här har du en originallänk. Tyvärr ingen vidare kvalité på den. Länken som följde med min 6139-6012 var slutkörd. Lånad bild:
Slutkörd original är i alla fall bättre än sprillans aftermarket:) Vill du sälja den slutkörda så hör av dig. Vore fint att ha original till farsans gamla.
 

blacklabel

Breitling
Jag fick ärva en 6139 från min far. Tyvärr råkade jag för några år sedan slå i klockan så att glaset och tachymeter lossnade. Nu blev jag dock sugen på att laga klockan. Har någon något tips på någon urmakare i SE som kan ha reservdelar och laga den?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag fick ärva en 6139 från min far. Tyvärr råkade jag för några år sedan slå i klockan så att glaset och tachymeter lossnade. Nu blev jag dock sugen på att laga klockan. Har någon något tips på någon urmakare i SE som kan ha reservdelar och laga den?

Vet inte hur det ser ut med reservdelar, men @Minuteman verkar vara en hejare på att skruva Seikokronografer.
 
Topp