• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OHPF Seiko 6602-7040 (nytt pris)

Jockinho

Patek
2-Faktor
Blev inte kompis med denna. Förtjänar bli fixad då den är en charmig rackare! En Seiko 66-7040, i vintage skick med möjlighet till att bli en pärla!

Positivt:
- Bra gångreserv
- Håller tiden skapligt ca 1-1.5min
-,Manuell så vrids upp, kronan känns bra och vid tidsinställning.
- Tvättad och boett fin (finns självfallet lite märken).
- Bra storlek, 34mm men känns lite större.

Negativt:
- dåligt glas, mkt repor och slitet. Plexi/akryl så går ev polera bort om en orkar.

Önskar någon får bukt med den för en trevlig klocka! Bätte öde än ligga hos mig. Se bild på ett ex som är finare och förstå vart jag önskar någon fick den till :) Skickar med en till Seiko 6602 reservdelsklocka, med fint glas. Olika modell men samma boett/storlek och tror nog glaset kan passa, inga garantier dock. Men värt ett försök!
IMG_1277.JPG
IMG_1278.JPG
IMG_1279.JPG

Kommer head only, utan bandstift då de som jag har är katastrof.

Såhär fin kan de bli med kärlek :)
IMG_1254.JPG


Pris: 255kr skickat. Önskar rek lägg till 50kr (tar ansvar för postens hantering då, men packar såklart bra oavsett)

Bytes annars mot:
- Skx-länk (oyster, jubilee, president)
- Nato, zulu 22mm
- Alpha PN krono + cash din väg
- billig g-shock (cash din väg ok)

Retur: Nej, i det fall inget är extremt galet såklart!

Referenser finns i mängder :)

Jocke
 
Senast ändrad:
Topp