• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko 7005-7012 anno juni 1971. 800 kr

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
En Japan som osar 70-tal? Look no further!
Tidsenlig länk sitter den dessutom på. Något kort dock - gissar på runt 18,5 cm i yttersta läget på spännet.

Mätte den i Watchtracker på luren och fick fram +20,8 sek över 5,8 dygn, vilket måste anses vara rätt okej. Väl inom COSC om man nu ska hårdra det. ;)
Skämt åsido, den diffar lite beroende på om den sitter runt armen eller om den ligger still.
Fortfarande klart okej för en vintage-dinka för några hundringar.

Eftersom det är en Seiko så saknar den givetvis möjlighet att manuellt dras upp vilket har gjort att exakt gångreserv varit svår att mäta upp. Nöjer mig med att konstatera att jag inte haft några problem med att den stannat om jag inte låtit den ligga någon dag.
Datum slår över som det ska, om än inte exakt på tolvslaget.

Ca 36 mm exkl. krona, men den något klumpiga sjuttiotalsdesignen gör att den ser rätt stor ut runt armen.

Tavla med hårkors och knasiga index är väl annars klockans paradnummer. Att visa tiden i mörker är det väl inte (saknar lume).

Nyskick? Nja...
Som sjuttiotalsklockor är mest hade jag sagt.

Bytes mot: Whatever, really. Hit me!
Pris: 800 kr, skickat
F2F: Malmö/Lund-ish
Retur: Absolut. Hojta till om vad som felar inom två dagar så löser vi det! Du betalar frakten tillbaka.


IMG_3225.jpg


IMG_3228.jpg


IMG_3229.jpg


IMG_3230.jpg


IMG_3232.jpg


IMG_3233.jpg


IMG_3234.jpg


IMG_3235.jpg


IMG_3236.jpg


IMG_3237.jpg


IMG_3238.jpg


IMG_3239.jpg


IMG_3246.jpg


IMG_7749.JPG


IMG_7750.JPG


IMG_7754.JPG
 
Topp