- Pris
- 4900
- Returpolicy
- Inom 24 h efter mottagen klocka
- Bilder Skickat
- Ja
Klassisk quartz-kronograf Seiko 7a28-6000, känd från filmen "Aliens" där den bärs av androiden Bishop, spelad av Lance Henriksen.
Just det här exet är tillverkat i juni 1983. 7a28 var världens första analoga quartz kronograf-verk när det begav sig, och anses än idag kunna ruckas och servas vid behov. Håller sig enligt Seiko inom +/- 10 sekunder/månad, vilket jag inte har några skäl att tvivla på även med det här exemplaret. Bredd: 39 mm, höjd: 42 mm (inklusive "plattan" som boetten sitter på), tjocklek: 8 mm.
Skicket då: Som synes har armbandets PVD-överdrag slitits en hel del, och vridningen har några mindre rispor. Timvisaren har en lätt missfärgning. Går även att vinkla fram en rispa i glaset vid minut-indikatorn om man vrider och vänder. Kronografen går som synes piggt och fint, ibland nollställer den innan 30 på minut-indikatorn men det fixas enkelt med manuell nollställning via pushers och krona enligt instruktion:
Armbandet är dessutom ganska kort, skulle bedöma att det är gjort för ungefär 16.5 cm handleder. Min är 2 cm större än så, vilket gjort att jag burit klockan med en s.k extension clasp. Kan naturligtvis skickas med (kostar annars några tior på Ebay), men metallen matchar tyvärr inte PVD-armbandet. Jag led inte av det i och med att insidan av handleden så sällan syns, men bra att veta.
Pris: 4900 kr, inkl. rek. frakt.
Hör gärna av dig med eventuella frågor. Tack för annonsplats.
Just det här exet är tillverkat i juni 1983. 7a28 var världens första analoga quartz kronograf-verk när det begav sig, och anses än idag kunna ruckas och servas vid behov. Håller sig enligt Seiko inom +/- 10 sekunder/månad, vilket jag inte har några skäl att tvivla på även med det här exemplaret. Bredd: 39 mm, höjd: 42 mm (inklusive "plattan" som boetten sitter på), tjocklek: 8 mm.
Pris: 4900 kr, inkl. rek. frakt.
Hör gärna av dig med eventuella frågor. Tack för annonsplats.