• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko 7C43-600A PB 2!

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Pris
2600
Returpolicy
Ja om avtalat
Bilder Skickat
  1. Ja
Förr 3500:- nu 2600 ink skicka lätt!
INLEDNING
Kanske något jag går ångra men here it goes! Säljer min Seikodykare från -86 om jag sökt rätt? Det är alltså en midsize (38mm) kvartsdykare med guld visare och index (föregångare till skx013?).

KORT HISTORIA
Denna har ref: 7C43-600A och introducerades 1985, då med det uppgraderade verket 7C43 som ersatte de gamla modellerna 6548. Man uppgraderade även vattenrecistensen från 150m till 200m. Detta är således den mindre versionen av 7C43-7010. Jag har inte hittat så många av just min ref och drar således slutsatsen att den är ganska ovanlig?

För lite mer info om modellen se länk nedan. OBS länken är till den större modellen men ger lite mer info kring verket osv.

http://jikanwatch.blogspot.com/2013/10/seiko-7c43-7010.html?m=1


INFO & SKICK
Då det är en fantastisk klocka så är den såklart välanvänd men är ändå i fint skick. Se bilder för egen bedömning. Repor finns såklart i det kupade glaset och på vridringen men det är enligt min mening fullt dugligt men bedöm själv. Har precis haft den inne på mindre service då man bytt batteriet, baklockspacknkng samt fixat vridringen så den funkar fint! Även fått helt nya bandstift. OBS kommer utan band då jag inte har något på 19mm men kan skicka med ett nato på 20mm om så önskas.

PRIS & FRAKT
Svårt att sätta pris då jag endast hittat ett exemplar på ebay utöver min men sätter priset till 3500:- 3000! 2600:- ink skicka lätt! och är jag helt ute och cyklar så dra iväg ett pm.

Byten, varför inte, gärna något kul micro och då primärt dykare även 5kx är intressant men kom med förslag.

ÖVRIGT
Är något galet eller undrar du något så dra iväg ett PM! Referenser finns här: https://klocksnack.se/threads/zachelitomega.108027/

BILDER
Nu lite bilder!

5ABF62E1-86DB-44E2-9F59-33A784FF2797.jpeg
06764C9A-358D-4515-BCF3-63B791F31BDD.jpeg
71AA6B0B-B403-454F-93B6-FE7CCD9F013E.jpeg
222F7107-B3FD-41A7-A21E-82A381F72E1C.jpeg

Stort tack till KS för annonsmöjligheterna och ett fantastiskt trevligt forum!
 
Senast ändrad:
Topp