• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko Atlas SKZ209/11

NQ2

Basic
Jag fick denna välanvända Seiko Atlas SKZ209(?) av en kollega som använt den flitigt i sitt arbete till sjöss. Klockan hade legat oanvänd ett tag och urverket verkade inte fungera. Jag var lite intresserad av att byta ut urverket(7S36a), men kan inte hitta några urverk av denna modell. Finns det något annat urverk som passar i klockan? Vissa antyder att NH35 skulle fungera, möjligen kan man hitta en ny klocka med ett 7s26 billigt och plundra. Vad är bäst?

seiko.jpg

Jag fick denna välanvända Seiko Atlas SKZ209(?) av en kollega som använt den flitigt i sitt arbete till sjöss. Klockan hade legat oanvänd ett tag och urverket verkade inte fungera. Jag var lite intresserad av att byta ut urverket(7S36a), men kan inte hitta några urverk av denna modell. Finns det något annat urverk som passar i klockan? Vissa antyder att NH35 skulle fungera, möjligen kan man hitta en ny klocka med ett 7s26 billigt och plundra. Vad är bäst?

seiko.jpg
Det här kan ju vara intressant, beroende på hur mkt du vill lägga ner på den, ska inte vara någon större skillnad mellan A o C.
https://www.ebay.co.uk/itm/Movimien...628986?hash=item2ac085ed7a:g:m9wAAOSw-FRcJz9e

Tillbaka
Topp