• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Flightmaster eller Citizen Skyhawk

Vilken ska man ha?

  • Seiko Flightmaster

    Röster: 8 66.7%
  • Citizen Skyhawk

    Röster: 2 16.7%
  • Annan

    Röster: 2 16.7%

  • Totala väljare
    12

RichiG84

Breitling
Hej
Jag är inne på att skaffa mig en chronograf.
Jag har kikat runt och hittat två klockor som jag står mellan. Seiko's "Flightmaster" SNA411 och Citizen's Skyhawk BJ7010-59E
SNA411P1-3.jpg sky.jpg

Jag skulle jätte gärna vilja höra lite från er som har/haft någon av klockorna. Vad är Positivt/Negativt.
Jag är själv lite tekniknörd så allt teknik snack är alltid uppskattat.

Jag tar gärna in förslag på alternativklockor, tänk bara på att hålla er i ungefär samma prisklass (max 5 kkr)

Jag ser fram emot att läsa era inlägg, bilder och kommentarer!
 

Golden_Best

Breitling
8753C558-C405-42BA-88E3-B6A1EC575421.jpeg

Idag åkte flightyn fram efter att ha legat i klocklådan sen i vintras när jag dumt nog gick in i väggen med glaset:(

Väldigt trevlig klocka! Kronografen sveper snyggt över tavlan. Alarmet jagar på en på morgonen och den härligt ”stökiga” tavlan är kanske inte för alla men den bidrar alltid med någonting att titta på. Skruvade kronor och håller vattenresistens som dykare i samma prisklass. Det bästa med hela klockan är det konkava glaset som speglar ljus väldigt fint runt i den svarta urtavlan.

Det enda minuset enligt mig är de korta bandhornen som gör att man inte inte riktig kan ha vilket band som helst!


(Ursäkta om inlägget eller bilden inte är till någon hjälp, men mitt första RIKTIGA inlägg här på KS efter månader av lurkande)
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Hej
Jag är inne på att skaffa mig en chronograf.
Jag har kikat runt och hittat två klockor som jag står mellan. Seiko's "Flightmaster" SNA411 och Citizen's Skyhawk BJ7010-59E
SNA411P1-3.jpg sky.jpg

Jag skulle jätte gärna vilja höra lite från er som har/haft någon av klockorna. Vad är Positivt/Negativt.
Jag är själv lite tekniknörd så allt teknik snack är alltid uppskattat.

Jag tar gärna in förslag på alternativklockor, tänk bara på att hålla er i ungefär samma prisklass (max 5 kkr)

Jag ser fram emot att läsa era inlägg, bilder och kommentarer!
Kan väl inte bli svårt när endast seikon är kronograf av de på bilderna ;)
 
Topp