![]()
Min första mod.
oem spb187 boett, glas, bezel, krona
oem Spb147 tavla
am bezel inlägg
am visare
Har beställt en oem spb187 länk till också.
Grymt nöjd!
Grymt lyckad!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Min första mod.
oem Spb147 tavla
am bezel inlägg
am visare
Grymt nöjd!
Insert från L.C.B.I?![]()
Min första mod.
oem Spb147 tavla
am bezel inlägg
am visare
Grymt nöjd!
Insert från dlwInsert från L.C.B.I?![]()
Ingen här som kör på öppen baksida på sin Seiko-mod?![]()
![]()
Jag kör med det. Gillade varianten med det större glaset mycket mer när jag jämförde med sonens SNK809. Så jag beställde ett caseback härifrån.
![]()
SKX Caseback Sapphire Display: Polished Finish For NH Movements
Compatible with SKX007/009, SKX013, and all the SKX-style cases that we sell on our website. Which caseback will fit my watch? If you're using using an aftermarket NH movement (like the ones that we sell), choose the caseback For Grey Spacer. If you're using a stock Seiko movement like a 7S26...arcticmods.com
Wow! Snyggt! Det ser ju bra ut med bezelinlägg ocksåBytt dag o datum skivor till lumade!
Tycker det blev super, köpte dom av @Tisdag ! Fick med en bezel med i köpet, med ett par sprickor men med lim så blev den med någon jag gillar tackar för den!
Målade först triangeln med lume men blev inte nöjd, så ändrade till vit!
![]()
![]()
Tjena! Jag kan hjälpa dig , vi sätter in ett nytt NH36 urverkHej på er. Jag har en SKX013 (lilla 007an) som nu helt plötsligt tappar ett par min om dagen. Vet inte riktigt vad som hänt, men tror det kan ha kommit in vatten i den efter att jag själv justerat den. Klantigt, ja, men det är en relativt billig klocka och kul att test meka lite själv.
Min fråga är om det är någon här som är händig nog att byta urverket i den? Jag känner inte att det är någon ide att serva den för dyra pengar men älskar den lilla klockanSå skulle vilja uppgradera urverket så man kan få hackning och uppdragning manuellt också. Jag kan inget om detta så uppskattar verkligen om någon vet vart jag kan vända mig, ni får gärna PMa mig
Glad midsommar på er!
Jag gjorde det med en brylebrännare. Eldade rakt på luppen in några sekunder och slog bort den med baksidan av en matkniv. Eldade bort rester av limmet och den var som ny. Torkade med spritMod och mod kanske inte men ska ta bort det skevt monterade cyklopet på min dark mantaray turtle. Prövade med en lödpenna men den värmde inte ordentligt. Har någon förslag på vilken gasbrännare man ska ha från Jula/Biltema för att värma exakt.
tacksam för svar
Riktigt lyckad mod! Skx-Railmaster007?Äntligen... Detkom lite annat som var viktigare. Men den blev klar till slut. Natoband, bond style som inte kom med på bild.![]()
Hade jag varit du hade jag bytt till ett nh36 urverk istället för att serva ditt 7s26. Kostar bara 400kr för ett helt nytt urverkVad kostar det att serva en SKX007? Bor i Stockholm. Har ni några bra tips? Tack![]()
Namokimods.comVart beställer ni era seiko mod delar? (har en SKX007)
Man kan använda blå loctite "skruvlåsning" som är till för detta. MvhHej alla modders. Jag står i startblocken för min första mod. En av sakerna jag tänker mig är att byta krona. Jag har köpt krona och pinne från Namoki och behöver således klippa pinnen och fästa kronan mer än att bara skruva på den på pinnen. Vad använder ni för det? Gänglåsning?
Finns butik nu här i Sverige, Jrbwatch.seNamokimods.com
![]()
Hej, vi kan hjälpa dig med det om behovet kvarstår. Kika in på jrbwatch.se.Hej på er. Jag har en SKX013 (lilla 007an) som nu helt plötsligt tappar ett par min om dagen. Vet inte riktigt vad som hänt, men tror det kan ha kommit in vatten i den efter att jag själv justerat den. Klantigt, ja, men det är en relativt billig klocka och kul att test meka lite själv.
Min fråga är om det är någon här som är händig nog att byta urverket i den? Jag känner inte att det är någon ide att serva den för dyra pengar men älskar den lilla klockanSå skulle vilja uppgradera urverket så man kan få hackning och uppdragning manuellt också. Jag kan inget om detta så uppskattar verkligen om någon vet vart jag kan vända mig, ni får gärna PMa mig
Glad midsommar på er!
Du kan kika in på jrbwatch.se. Vad gällande att genomföra service på nh36 så är det oftast billigare att byta ut den mot ett nytt. MvhVart beställer ni era seiko mod delar? (har en SKX007)