• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko Mod-tråden. LÄS trådregler

Hur förhåller man sig till tex omärkta eftermarknads boetter som tex är i PVD eller har kronan vid 3 istället för 4 där man transplanterat innehållet från en original seiko?
Hur förhåller man sig till omärkta mods (varesig tavla eller boett)? Här har alla typer av mods postats.Vissa uppenbara "fakes" och andra original med eftermarknadsdelar och vice versa. Hör sistnämnda hem i en annan tråd eller är de ok att posta de här?
Står ju ovan. De ska ha varit Seikos från början.

Står ju ovan. De ska ha varit Seikos från början.
Känns ändå som en lite gråzon. Om alla delar är utbytta förutom tex urverk, tavla och/eller vridning så kanske de varit en seiko från början men då är de inte mycket kvar. Hur långt är för långt för att posta i tråden är egentligen min fråga. För har de varit en seiko från början men som fått säg en eftermarknads boett så får den inte postas i tråden eller får man det så länge man är transparent? Vill enbart göra rätt för mig.

Känns ändå som en lite gråzon. Om alla delar är utbytta förutom tex urverk, tavla och/eller vridning så kanske de varit en seiko från början men då är de inte mycket kvar. Hur långt är för långt för att posta i tråden är egentligen min fråga. För har de varit en seiko från början men som fått säg en eftermarknads boett så får den inte postas i tråden eller får man det så länge man är transparent? Vill enbart göra rätt för mig.
Står ovan. Är inte boetten Seiko så är det ingen modifierad Seiko

Till er som inte moddar Seikos, utan bygger helt eget så finns denna trevliga tråd :)

Senast ändrad:
Har rensat bort 99 inlägg av uppenbara fake-tavlor och uppenbara ej modifierande Seikos.

*Här postar vi modifierade SEIKOs.
*Postande av fake-delar (boett & tavla) kommer leda till avstängning.
*OT (Ej Seiko från början) kommer leda till avstängning.
*Det ska tydligt framgå vilka delar som använts för bygget inkl boett, om detta ej följs kommer inlägget raderas och man riskerar bli avstängd från tråden.

Detta gäller samtliga inlägg.
Vad är syftet med de nya reglerna? Har det varit ett problem att seikomods och "seikomods" dvs eftermarknadsboetter delar tråd?

Förbud mot oäkta tavlor med texten SEIKO på köper jag men just boetterna ställer jag mig frågande till. Vill man ha en SKX mod i nuläget är det inte lika lätt som för 10 år sedan när klockan tillverkades liksom...

Vad är syftet med de nya reglerna? Har det varit ett problem att seikomods och "seikomods" dvs eftermarknadsboetter delar tråd?

Förbud mot oäkta tavlor med texten SEIKO på köper jag men just boetterna ställer jag mig frågande till. Vill man ha en SKX mod i nuläget är det inte lika lätt som för 10 år sedan när klockan tillverkades liksom...
Då är det inga Seikos. Kobra Kai har nära kontakt med både Seiko och butiker som säljer Seiko. ”Klonboetter” och liknande som ska se ut som Seikos är inget jag vill promota, vill man ha en tråd om det så kan man ha det någon annanstans än på Kobra Kai.

Vill man diskutera detta vidare så kan man skicka PM till mig.

Då är det inga Seikos. Kobra Kai har nära kontakt med både Seiko och butiker som säljer Seiko. ”Klonboetter” och liknande som ska se ut som Seikos är inget jag vill promota, vill man ha en tråd om det så kan man ha det någon annanstans än på Kobra Kai.

Jag förstår 👍

1 vs 2
2 blekta Oem skx009 inlägg.
IMG_2132.jpeg
IMG_2151.jpeg

Jag blev först lite fundersam men förstår nu. Byggen som görs med am-boett framför allt blir att posta i annan modtråd då. Får be om ursäkt för de felaktiga poster jag gjort här av byggen. Var inte medvetet gjort fel utan missförstånd.

Låter som en jobbig tråd att moderera med så invecklade regler.

Du har nog rätt, jag trodde coin edge bezel gjorde bild 1 till regelbrytare men det står inget om det faktiskt.
Ingen raketforskning direkt

Skriv ut delar
Originalboett
Originaltavla eller annan märkning.

Tillbaka
Topp