Tack som sjutton!Här trycker du. Som sagt kan sitta rätt hårt så använd inget bandbytarverktyg.. då sabbar du spetsen
![]()
Testade några olika verktyg, men en av de spetsiga bitsen på min Leatherman gjorde susen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack som sjutton!Här trycker du. Som sagt kan sitta rätt hårt så använd inget bandbytarverktyg.. då sabbar du spetsen
![]()
Den funkar ju bevisligen bra till allt! Ett måste i samlingen!Alla 7002/7548/SKX007/9 förtjänar en snyggare vridring än originalen! 7002:an och 7448 har belönats med coin edge-bezel från Crystaltimes och SKX:en med en från Dave Murphy. I övrigt är det original som gäller för SKX och 7548. 7002:an har (förmodligen?) AM-tavla och klorinblekt pepsiinsert.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Har gått och sneglat på Geckota vintage rivet berwicklänk ett tag och när de släppte SKX ändlänkar till den vanliga berwicklänken slog jag till!
Med en del pyssel lyckades jag få ihop delarna som egentligen inte är avsedda för varandra och detta är resultatet.![]()
![]()
![]()
Tack tackVäldigt lyckat! Hela klockan är är trevligt komponerad. Gillar särskilt kronan, var kommer den ifrån?![]()
Riktigt trevlig mod!Har gått och sneglat på Geckota vintage rivet berwicklänk ett tag och när de släppte SKX ändlänkar till den vanliga berwicklänken slog jag till!
Med en del pyssel lyckades jag få ihop delarna som egentligen inte är avsedda för varandra och detta är resultatet.![]()
![]()
![]()
Kolla med yobokiesNån som har tips på vart jag får tag i vit dagskiva med kanji och engelska. Cousins har svarta men inga vita och hittar bara kinesiska på bukten.
Edit. Lördag får gärna vara blå som det ska vara med
Tror jag köpte mitt från crystaltimesNi som bytt verk, var får ni tag i/köper ett NH36 verk?
Ni som bytt verk, var får ni tag i/köper ett NH36 verk?
Tyckte först jag misslyckades rejält, men min patina-mod växer på mig!
![]()
![]()
Tack! Dina är inte så pjåkiga de hellerBlandad kompott![]()
![]()
![]()
Grym! Tummen upp![]()
Här finns väl egentligen ett gängmen den de brukar rekommendera här är @Ahla77 har handlat 2 klockor och delar av Magnus själv. En riktigt trevlig herre
Han håller till i Halmstad så tyvärr kan inte jag tipsa om någon i Stockholm
@Kartografen @hejdennis
Stjärnurmakarna i Skärholmen centrum säger inte nejJag har samma fråga som ovan. Finns det någon i Stockholmsområdet som kan byta visare åt undertecknad? eller åtminstone har ett tips på någon urmakare som tar sig an jobbet. Får bara nej från de urmakare jag har frågat.