• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

Vad är det till för klocka?
RZE 38 Valour
IMG_5830.jpeg

Halloj!
Har en skx007 som jag köpte ny 2013 som är ryggraden i min samling och aldrig kommer att säljas. Tyvärr håller den numera tiden ganska dåligt och jag saknar hacking funktionen.

Så funderar på att sätta in ett nytt urverk och samtidigt se till så att vattentätheten är korrekt så att den kan användas igen som den ska.

Tyvärr är jag totalt okunnig när det kommer till sånt här, så tänkte kolla om det finns någon kunnig här på forumet som skulle kunna hjälpa till.
Helst hade jag skickat den till någon som kunde utföra detta, självklart mot betalning! Eller om det finns någon urmakare i Göteborg som är att rekommendera :)

En utmaning är att få eftermarknads visare att matcha Oem tavlorna. Både avseende den vita färgen men även lume. Från erfarenhet bäst att avstå från C3 lysmassa då denna har en grön ton i ljus. På bild är super C3 vilket saknar denna gröna ton i ljus.
IMG_1119.jpeg
IMG_1123.jpeg

Senast ändrad:
Någon som vet vart man kan hitta metallarmband till vettiga priser som inte är av aliexpresskvalitét?

Tillbaka
Topp