• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko Navigator Timer (GMT) 6117-8000

Case

Panerai
Som någon tidigare skrev... Med stor tveksamhet erbjuder jag min Seiko Navigator Timer.

6117-8000 i oförskämt bra skick, med GMT visare och 24h vridring från augusti 69'

Urverket håller tiden bra, har bra reserv på över 24h och tickar igång bara man lyfter upp den. Datumet växlar som det ska och vridningen av typen coin bezel, vilket vrids åt båda hållen utan klick, har korrekt tröghet och mycket välbevarat inlägg. Boetten har mindre repor men inga dings, plexit är nyligen polerat och har endast någon knappt synlig hairline. Den gråbruna sunburst tavlan är väldigt vacker har endast en mindre prick mellan 5-6, lume (som faktiskt laddas lite grann) visare och index är i bra skick.

Pris, 3500kr plus frakt eller F2F i Stockholm.

Bilder nedan, betydligt finare i verkligheten.

image.jpg
image.jpg
image.jpg image.jpg image.jpg

Byten kan vara intressant. 40mm ( Kan sträckas till 42mm beroende på modell) eller under, helst med rejäl länk. Dykare, Explorer eller militärstuk. Annars gillar jag GMT, HAQ och evighetskalender.
 
Senast ändrad:
Topp