• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Pogue med lite för kort länk

Hans Wahlgren

Breitling
Min Seiko Pogue 3139 6002 renoverades av Minuteman (finns på Klocksnack) för några år sedan. Klockan är otroligt viktig för mig, värd sin vikt i guld, eller mer. Men jag har ett litet "problem". När jag fick klockan 1972 så anpassade jag länken till min handled, jag var 18 år då. Nu är jag 65 och min handled är lite kraftigare. Hur jag än letar så hittar jag inte boxen och möjligen de länkbitar som ligger där. Undrar därför om någon har en länkbit till armbandet som jag kan överta, så jag kan förlänga länken? Givetvis betalar jag för länkbiten om den har ett rimligt pris.

Mvh Hans
 

Bilagor

  • DSC_0178.JPG
    DSC_0178.JPG
    133.7 KB · Visningar: 3

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Min Seiko Pogue 3139 6002 renoverades av Minuteman (finns på Klocksnack) för några år sedan. Klockan är otroligt viktig för mig, värd sin vikt i guld, eller mer. Men jag har ett litet "problem". När jag fick klockan 1972 så anpassade jag länken till min handled, jag var 18 år då. Nu är jag 65 och min handled är lite kraftigare. Hur jag än letar så hittar jag inte boxen och möjligen de länkbitar som ligger där. Undrar därför om någon har en länkbit till armbandet som jag kan överta, så jag kan förlänga länken? Givetvis betalar jag för länkbiten om den har ett rimligt pris.

Mvh Hans
Förmodar du har den i yttersta hålet i spännet?
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Min Seiko Pogue 3139 6002 renoverades av Minuteman (finns på Klocksnack) för några år sedan. Klockan är otroligt viktig för mig, värd sin vikt i guld, eller mer. Men jag har ett litet "problem". När jag fick klockan 1972 så anpassade jag länken till min handled, jag var 18 år då. Nu är jag 65 och min handled är lite kraftigare. Hur jag än letar så hittar jag inte boxen och möjligen de länkbitar som ligger där. Undrar därför om någon har en länkbit till armbandet som jag kan överta, så jag kan förlänga länken? Givetvis betalar jag för länkbiten om den har ett rimligt pris.

Mvh Hans
Jag kanske har ett par länkbitar liggandes, pma adress så ska jg gräva i lådorna!
 

Hans Wahlgren

Breitling
Hej Jag fattar inte hur den här siten fungerar. Hur man PMar. Jag startar en ny konveration med Dig som mottagare, hoppas det är rätt. Mvh Hans
 
Topp