• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko Prospex 62MAS re-issue SPB051J1 / SBDC051

Pris
6500
Returpolicy
Självklart retur om beskrivning inte stämmer överens med verkligheten. Inom 2 dagar från att köparen tagit emot klockan.
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer min Seiko Prospex SPB051J1 eller SBDC051 beroende på vilken marknad man köper den ifrån. Den är obefintligt använd med endast ett fåtal hairlines på något ställe om man tittar väldigt noggrant. Var tänkt som min beater men har knappt använt den utanför hemmet då jag även har en Tudor som fick ta den platsen. Kommer med inner och ytterbox, cert (ej ifyllt, men går att ordna) kvitto från urhandel i Sverige. Slänger även med ett passande gummiband i tropical style. Samtliga länkbitar finns också med.

För er som inte känner till modellen och var den står i Seikos kollektioner så är det en Prospex Diver 200m som är en hommage till Seikos första dykare som kom ut 1967 och som hette 62MAS. Denna klocka visades upp 2017 för 50-årsjubileumet av 62MAS som en re-issue. Min är från Mars 2018 och den tidigare ägaren hade inte heller använt den något. Det som skiljer denna från Seikos billigare dykare (Läs SKX) är att denna har det lite bättre urverket som har bättre precision och mer stöttåligt, den har en betydligt bättre och snyggare länk och lås och den är utrustad med safirglas istället för mineralglas. I tillägg till detta så har man också använt sig av Seikos patenterade Zaratsuteknik vid polering av klockan för att få till prisklassens högsta och finaste finish.

Klockan listar 12 950kr men är slutsåld världen över då man endast tillverkade ett begränsat antal. 6 500kr gäller tom Jul sedan går priset upp.

Kan ses i Stockholms innerstad men kan även tänka mig att skicka den om köparen betalar i förväg för både klocka och frakt.
 

Bilagor

  • IMG_8203.jpg
    IMG_8203.jpg
    373.9 KB · Visningar: 77
  • IMG_8205.jpg
    IMG_8205.jpg
    162.2 KB · Visningar: 78
  • IMG_8204.jpg
    IMG_8204.jpg
    340.8 KB · Visningar: 61
  • IMG_8199.jpg
    IMG_8199.jpg
    361 KB · Visningar: 68
Topp